Annons:
Etikettburar-inredning
Läst 1086 ggr
jbmaea
1/6/19, 2:22 PM

Billiga plastskivor?

Jag vill göra en större lekhage som jag enkelt kan fälla ihop och ställa undan när den inte används. Jag tänker att den iallafall ska vara minst 200cm x 160cm x 50cm men all akrylplast/glas/plast osv är så himla dyrt. Vet ni något som kan vara till intresse som inte kostar allt för mycket?

Annons:
Chinesecrestedlover
1/6/19, 2:30 PM
#1

Sätter en tass här för jag är nyfiken på vad du får för svar. Skulle vilja fixa stabilare och mer permanenta lekhagar till mina möss och min hamster nämligen (har kartong nu och det går ju lite väl lätt att gnaga på😉).

ThatPie
1/6/19, 3:26 PM
#2

Denna typ av hage är något jag själv funderat på att skaffa, men pga priset så har jag inte börjat fixa ihop saker till det än. Tror dessvärre att en hage av den storleken du söker kommer ligga runt 900-1000kr om den byggs av någon typ av plast, för så stora prisskillnader är det inte mellan olika byggvarehus och des like. Om man inte hittar begagnade delar vill säga. Själv kommer jag nog följa detta när jag väl bygger min hage. Länken till glaset funkar inte längre, men är troligen detta (300x300x4 mm). Vilket ligger på ca 878 kr för 16 st.

jbmaea
1/6/19, 9:53 PM
#3

#2 Det har jag tittat på. Det får nog helt enkelt bränna lite i plånboken för de små liven. Har precis klickat hem för att göra deras bur lite större men har ju ett sparkonto till djuren :) Synd att det inte finns billigare bara…

ThatPie
1/6/19, 10:14 PM
#4

#3 ja hade hoppats på själv att hitta något bra och billigt att bygga av. Men ibland har man inte den turen :/

tanglytails
1/6/19, 11:47 PM
#5

Kanalplast från biltema?

Tanglytails rattery - råttuppfödning i Skåne. 
Rätt råttor till rätt familj. 

(hemsidan, facebook, instagram)

ThatPie
1/7/19, 12:00 AM
#6

#5 hmmm kanske? Har aldrig använt det skälv till något, hur hållbart/starkt är det?

Annons:
jbmaea
4/2/19, 5:46 PM
#7

Här är de små djurens nuvarande lekhage. Den är otymplig då den först satt ihop som en rektangel med en bottenskiva men då jag snart förmodligen flyttar hemifrån ville jag ha något som är lättare att lägga ihop då jag kommer få bo mindre. Pappa fixade skivorna på sitt jobb så kostnaden blev ungefär 100 kr för gångjärn :)

jbmaea
4/2/19, 5:46 PM
#8
jbmaea
4/2/19, 5:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9
Upp till toppen
Annons: