Annons:
Etikettbeteende-temperament
Läst 436 ggr
kimsu
2019-01-06 11:30

Hjälp en av mina gerbiler har gnagt av sina tår!

En av mina gerbiler, en i övrigt, välmående kille på 2,5 år har gnagt av tårna på ena bakbenet. Har någon annan varit med om ngt liknande? Vad kan det bero på? Vad ska jag göra? Han har en kompis som är 11 veckor men han kan väl inte ha gjort det…

Annons:
ThatPie
2019-01-06 12:14
#1

Har inte hört om något liknande? Så vet verkligen inte vad som kan ha hänt. Är du säker på att de är avgnagda och inte blivit bortslitna eller något liknande för att han fastnat någonstans? Men i vilket fall som helst så ska du nog ta en resa till veterinären, för att se till så att såren läker rätt och bra. Om du bor i Stockholms området rekommenderar jag evidensia smådjursklinik, de är bra på gerbiler.

kimsu
2019-01-07 02:52
#2

Har googlat framförallt på amerikanska sidor och det verkar vara något som förekommer då och då, däremot är orsakerna okända som det verkar. Vi är 99% säkra på att han själv orsakat skadan dvs det är inte ngn olycka det är frågan om. Ska åka med honom till veterinären i morgon, bor på en liten ort så kunskapen om små gnagare är tyvärr begränsad, men de ska väl kunna hjälpa till att förebygga infektion iaf.

ThatPie
2019-01-07 08:16
#3

#7 Oh vad tråkigt :/ men hoppas att han kommer må bra sedan är såren läkt!

Upp till toppen
Annons: