Annons:
Etikettavel-uppfödning
Läst 1064 ggr
[Frejabullen]
5/21/18, 9:49 PM

Avla?

Hej! Jag har 3 gerbilhonor som snart är 4 månader gammla (har haft 11 stycken innan detta), och tänkte låta en av dom bli mamma. Men är VÄLDIGT ny på detta med avling osv. Så tänkte om någon har några tips?! Finns det något sätt att avla utan att behöva köpa en hane(eller flera), utan typ låna en eller något. :) förlåt för långt inlägg men behöver hjälp:)

Annons:
Hamstern puff
5/22/18, 7:44 PM
#1

För att avla måste man läsa på länge, man ska kunna det helt. Du verkar inte ha läst på så länge så jag rekommenderar att du kämpar nu och läser på så kan du avla nästa år istället.

Anne.K
5/24/18, 7:08 AM
#2

Jag kan bara instämma på ovanstående. Läs på i minst 1 år, allt som du kan komma över om avel. Och skaffa dig gärna en uppfödarkontakt i någon förening som du kan bolla tankar med och få råd ifrån. Man ska inte bara börja avla utan kunskap. Det är liv det handlar om. 

Jag själv läste på LÄNGE innan jag bestämde mig för att bli uppfödare. Och det tjänade jag mycket på kunskapsmässigt. Samt så hade jag kontakt med andra uppfödare också så att jag hade folk att rådfråga när jag kände mig osäker på något.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

råttisardeluxe
6/3/18, 7:36 PM
#3

Håller med dem ovan om du på ett professionellt och rättvist sätt avla.

[Frejabullen]
6/10/18, 7:54 PM
#4

Tack för alla svar! Och jag hade tänkt vänta nått år eller 2 innan avel, men tänkte bara om ngn hade några tips!? (Det här med avel är bara en ny idé eller tanke)♥️

Upp till toppen
Annons: