Annons:
Etikettbeteende-temperament
Läst 1170 ggr
Eelliiee
3/16/18, 3:59 PM

Flytta gerbiler varannan vecka?

Hej! Jag har inga gerbiler men undrar om det går att flytta de varannan vecka mellan mina föräldrar då jag vill skaffa. Blir de för stressigt för de? Gör de något om man har en lite mindre bur hos ena föräldren och större hos andra?

Annons:
Rutabaga
3/17/18, 4:33 PM
#1

Mina gerbiler skulle förmodligen tycka att det var spännande att flytta och få utforska "nya" ställen. Fast inte om resan var för lång för det är ju skittråkigt att sitta i transportbur och då börjar man kanske försöka gnaga sig ut… 

Så länge den mindre buren ändå är tillräckligt stor är det förstås inget problem. Tänk på att de är VÄLDIGT aktiva och behöver gott om utrymme att kunna gräva, klättra och springa omkring. De är ganska så krävande djur. Och det är de som bestämmer - ALLTID! 😃

Alla gerbiler är såklart inte likadana, så hoppas du får fler svar.

Vänligen, 

Elin 

Eelliiee
3/18/18, 10:08 AM
#2

Tack för svaret! Vet att de behöver mycket aktivering osv så hade tänkt ha ett STORT akvarium hos ena föräldren och sedan måste jag tänka ut något annat till den andra. Resan tar bara ca 10 min med bil. Vet ni någon hemsida som har bra leksaker osv till gerbiler till bra priser och frakt?

Rutabaga
3/18/18, 10:47 AM
#3

Kanske största SAMLA-lådan kan funka hos andra föräldern? :) Väldigt billig och lätt att placera eftersom den har hjul. Bästa "leksakerna" är nog toalettrullar, pinnar och pappersförpackningar…  Har köpt lite saker som tunnlar, hus,  broar från Zooplus, men det var ganska längesen.

Vänligen, 

Elin 

Eelliiee
3/18/18, 4:13 PM
#4

Har en sådan redan till min hamster men vill försöka fixa ett till akvarium på något sätt. De på blocket säljer ju bara med massa saker till.

Upp till toppen
Annons: