Annons:
Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 1079 ggr
Haxme
3/6/18, 6:05 PM

Ena gerbilhona måste avlivas :(

Hej, min ena gerbilhona på 1,5 år måste avlidas nu pga det inte finns en chans för henne. Den andra honan är dock väldig snäll mot henne och jag är rädd att hon kommer bli deppig. Vad ska jag göra? Om jag ska hitta en ny gerbil.. NÄR ska jag föra ihop de 2? Veterinären sa så fort som möjligt, djurbutiken sa man ska vänta nån vecka och det är inte lätt med honor.. Ska hon bo själv nu framöver? Är jätte vertvivlad. Finns det nån gerbilupfödare i Västra Götaland som säljer gerbilungar nu?

Annons:
[AnimeV4]
3/6/18, 6:13 PM
#1

Alltså förlåt.. men förstår du inte hur ont det gör för henne att gå runt med två brutna ben och en bruten höft i 3 veckor? Det är dags att avliva, inte behålla ett så svårt skadat djur för din egen skull. Hon mår bättre av att inte lida, hur tufft det än är för dig att släppa taget.

Angående ny kompis till den som blir ensam kvar tycker jag att du ska kontakta en uppfödare och fråga!🙂Det är inte bra att stötta djuraffärer då djuren som säljs där kommer ifrån väldigt dåliga förhållanden där djurmammorna avlas på hur som helst.

LadyTardis
3/9/18, 12:48 PM
#2

Det finns en tjej som heter Viktoria Sundvall som föder upp gerbiler i Vara. Leta på Kikki's gerbilder och hamstrar på Facebook så kan du kontakta henne.

Upp till toppen
Annons: