Annons:
Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 728 ggr
Isac Carlén Sievertsson
1/20/18, 7:18 PM

Min gerbil sätter på sin burskompis!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halloj :3 jag och min flickvän har 6 stycken gerbiler som delar en stor bur tillsammans. Vi har pappan och 2 av hans söner och 3 stycken småttingar som är 13 veckor gamla som är adopterade från en annan gerbilfamilj men är väldigt acepterade. För 1 månad sen började en av sönerna (22 veckor gammal) sätta på en av dem mindre där bak. Vi vet att det inte har någonting med Dominans att göra eftersom vi har fött upp sammanlagt 23 gerbiler så vet hur parning går till och ja han som sätter på den lilla kommer också. Vi har bara hanar i buren eftersom vi inte vill ha någe fler gerbiler. Plupp (the victim) piper och tjuter när den andra kommer och ställer sig mot hans bakdel med sin penis och vi är oroliga över vad som kan hända om detta fortsätter. Finns det någonting vi kan göra? 😢 Tacksam för svar 🙂

Annons:
Anne.K
1/21/18, 4:23 PM
#1

Har ni kontrollerat ordentligt att den utsatta verkligen är en hane? Jag vet att du skriver att alla är hanar, men ibland kan man råka se fel på unga gerbiler. Och om man då inte dubbelkollat så kan det bli lite tokigt. 

Hur stor är buren som alla bor i?

I övrigt om alla är hanar så skulle jag ändå vilja säga att det är ett dominansbeteende, eller ett överslagsbeteende pga. stress eller så.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Upp till toppen
Annons: