Annons:
Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 781 ggr
Wanorska
2017-10-18 13:36

Tips för nybörjare

Jag ska köpa gerbiller till mina barn. Självklart kommer jag ha huvudansvaret för de små och vill göra det så bra som möjligt för dem. Har läst på så mycket jag bara kan men behöver ytterligare råd om framför allt färdiga foderblandningar. Vilken av dem är bäst? Såg någon med torkade larver (terra någonting) på djurmagasinet. Lite äckligt kan jag tycka men det är ju inte jag som ska äta det.är det något att ha? Tänkte börja med en duna bur för att få dem dem tama och trygga med oss,sen ska de få en IKEA detolf att röja runt i. Tänkte köpa på mig lite olika "leksaker" trähus. Broar mm och ha att byta med vid stor rengöring av detolfen.Räcker storstädning av detolfen 2 ggr i månaden? . Gillar de att få ommöblerat eller vill de ha någorlunda likadant hela tiden? Någon som vet vart man kan köpa keramikhus att hänga i taket?

Annons:
Rosisa00
2017-10-20 23:54
#1

Hos mig så städar vi oftast en gång arje vecka men det räcker med två :) Möblera om och byt ut grejer varje gång så ska de nog bli extra glada också. Det foder mina gerbiler får är Gerbil nature som jag ibland blandar med kattunge mat som inte innehåller kött men det måste man inte heller. Om du köper färdiga hus se till att det inte är riktigt lim och oftast finns det spikar i husen som gerbilerna tillslut gnager fram och kan skada sig på men det ska nog inte vara en så stor fara om ni håller koll. Vet inte om du redan vet men de måste få komma ut varje dag, hur länge varierar mellan alla gerbiler. Mina brukar bara vilja vara ute i en kvart medans vissa andras vill vara ute i över en timme. :) Keramikhus har jag ingrn aning om var man köper xD Men hoppas jag hjälpte med något iaf.

hhejlollo
2017-10-26 09:09
#2

Gerbiler ska ha minst 20cm spån i hela buren för att kunna gräva ordentliga gångar. Inredning är inte alls viktig till gerbiler utan spara på dig kartonger och toarullar så har dom att göra! Boet bygger dom i gångarna :)

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Upp till toppen
Annons: