Annons:
Etikettminneslunden
Läst 1100 ggr
molam
12/27/15, 11:02 PM

Vila i Frid Waka

Min Waka lämnade mig klockan 22.34 Idag, Runt 21.00 var jag in kollade till hamstrarna och såg till att dom fick mat, samt att jag kollade att Alla gerbilerna hade mat/Vatten, så Sprang Waka runt och busade med sin pappa, När jag sedan gick in runt tio och Skulle göra nått i rummet så låt han bara stilla och andades, har reagerade inte när jag  petade på han heller, Men hans pappa Bet mig om jag försökte Flytt på han, så putsade hans pappa han och pysslade om han i massor, och han såg så lugn och HArmonisk ut, han såg inte ut som han Hade ont, det såg bara ut som att han sov, så han fick vara kvar med pappa, så gick jag in i Rummet Till 22.30 för att se hur han mådde och då såg han riktigt svag och ledsen ut så jag satt med han och plockade upp han och klappade och smekte han, och sen klockan 22.34 gjorde han en lång suck sen stannade hjärtat och han slutade andas….

Vad kan ha hänt?

Vila i Frid Waka, Goppas vi träffas på andra sidan Regnbådsbron.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
thea_thea
12/27/15, 11:11 PM
#1

😭

lollynonna
12/27/15, 11:24 PM
#2

Vad sorgligt:( R.I.P Waka <3

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[dvärgkaniner]1
12/28/15, 1:02 AM
#3

❤️Vila i frid finaste Waka ❤️

molam
12/28/15, 2:11 PM
#4

Systern Kumo begravde jag inatt precis innan jag gick och lade mig, ungefär vid 01.30 Kan Gerbiler ha dåliga Gener? för dom verkade inte vara sjuka, inte för fem öre ''/

Inte jag som avlat på dom, utan det var tjejen jag köpte dom av ''/

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[dvärgkaniner]1
12/28/15, 2:18 PM
#5

#4 Var föräldrarna från uppfödare eller ifrån djuraffär?

molam
12/28/15, 2:40 PM
#6

Hon säger att pappan ska va från uppfödare (Eller om det var mamman, en av dom iaf) Men hon visste inget om någon av doms bakgrund, så min gissning äär att båda är det ja.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
lollynonna
12/28/15, 3:03 PM
#7

Då är det stor risk att det är någon "inre" sjukdom. Alltså nedsatt immunförsvar, dåliga gener osv osv. Det är svårt att säga exakt vad som är felet men.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[dvärgkaniner]1
12/28/15, 3:11 PM
#8

Håller med vad lollynonna säger så kan det vara.

molam
12/28/15, 3:36 PM
#9

GErbiler kan alltså ha typ dåliga Gener eller liknande? För deras But kompisar ser inte sjuka ut (gjorde inte dom heller men) och ingen annan ser dålig ut heller, så jag tror inte det är nån smittsam sjukdom

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

lollynonna
12/28/15, 3:41 PM
#10

#9 Ja. Generna kan försämras och det är ganska vanligt från gerbiler som köps på djuraffär. De kommer från grossister som inte bryr sig alls om hur man avlar.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

molam
12/28/15, 3:46 PM
#11

Alright, men hur sa jag göra med Tsuki (Mamma) och HEika (Pappa) nu, dom är ju äldre, närmre två år tydligen, kan som klara sig själva sista delen av tiden eller bör jag Skaffa en ung kompis vardera till dom?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

lollynonna
12/28/15, 3:48 PM
#12

du bör skaffa nya kompisar, de kan ju ämdå leva två år till.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[dvärgkaniner]1
12/28/15, 3:50 PM
#13

Grossist djur är inte bra och nästan alla djuraffärer köper in ifrån grossister. De bryr sig inte alls hur det avlar, de kan till exempel avla en hane och en hona som är syskon och då blir det inavel. 

Jag har även varit in oss en grossistuppfödare för några år sedan och hamstrarna hade sår och guldhamstrarna bodde flera i en liten bur, burarna var jättetråkiga de hade typ bara ett hus, en vattenflaska och mat. Även var det flera hamsterungar som hade blivit övergivna av sin mamma eftersom mamman hade bott med flera andra hamstrar, ungarna var bara 1 vecka gamla. Kvinnan som hade den här grossist uppfödningen vart ju anmäld av jättemånga på hamster iFokus och andra sajter, det var bra gjort enligt mig 👍

Annons:
molam
12/28/15, 3:53 PM
#14

Ska se om jag finner två yngligar nära här isf ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[dvärgkaniner]1
12/28/15, 4:08 PM
#15

#14 Här en aktuell kull ifall det skulle vara något? 
Det är Tenshi och Yume stora syster ungar, då är det alltså Leora 🙂 
Visst hete gerbilerna jag sålde till dig Tenshi och Yume? 😃 
Dina gerbilers namn är så lika, tycker jag  🤪

molam
12/28/15, 5:33 PM
#16

JA Tenshi och Yume kommer från sig ^^ Tenshi, Seishi och hime, yume är rätt så lika xD Men har helt olika betydelse ^^

Ska se, om det kan lösa sig med Frakten isf.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[dvärgkaniner]1
12/28/15, 5:47 PM
#17

#16 Okej :)

Upp till toppen
Annons: