Annons:
Etikettforumlekar
Läst 1277 ggr
aekitsune
11/2/13, 10:40 AM

Fördelar med gerbiler

Djur är söta och roliga, det tror jag vi alla är överens om! Men i den här tråden tänkte jag att vi kan lista saker som är bra med att välja just gerbiler. som en rolig grej, inget hyperseriöst alltså. 

Jag tar på mig den tunga rollen att börja:

1. Man har en fullt godtagbar ursäkt att dricka vin och köpa skor! De älskar ju att ha små hus (skokartonger och bag-in-box-kartonger) att boa in sig i, och som går att tugga sönder utan risk för vassa spikar och sånt.
2. Sopsorteringen försvinner till 99% då alla kartonger och tidningar åker ner i burarna och mals ner automatiskt (man får komma ihåg att ta bort plast och sånt från dem först).
3. Katten har fullt upp hela dagarna med att ligga och bevaka burarna. Har man dessutom två burar får hon motion när hon springer mellan dem.

http://aekitsune.blogg.se

Annons:
panini
11/2/13, 9:29 PM
#1

3. De är luktfria.

4. De kostar inte så mycket att ha.

5. Man får åka tåg för första gången under dessa 14 år man har levt, för att imorgon ska vi hämta en liten hane i Danmark :D

[babsaan]
11/2/13, 9:41 PM
#2

1. Dom är söta och väldigt roliga att titta på. ( både människor och andra djuren här kan sitta i evigheter och stirra på vad dom pysslar med)

2. Deras päls är helt underbar.

3. Billiga i drift, dom äter inte så mycket osv.

[EmmaPemma1]
11/2/13, 10:23 PM
#3

10. Dom är mysiga och man blir glad av att vara med dem :)

ulrikame
11/2/13, 11:02 PM
#4

är otroligt roligt att fixa ordning åt de och sen se hur de gör för att det ska bli så som de vill ha det :)

speciellt om man har lagt nåt på en plats de inte vill att precis den saken ska vara :)

BettaSplendens
11/2/13, 11:57 PM
#5

#11 De är friska djur

(#1 Men haha Johanna, har du aldrig åkt tåg innan? 😃)

panini
11/3/13, 8:18 AM
#6

13. Det är jättekul att göra rent deras burar, för man hittar alltid en massa grejer i bottnen som gerbilerna glömt bort ;) 14. De är vääääldigt aktiva! :D (#5 HAHAHA tack Astrid ;P Nej men jag har aldrig haft en anledning till att göra det :/ Och det finns inga tåg i Sjöbo -.-" Men jag är jättespännd på att göra det :D)

Annons:
Upp till toppen
Annons: