Annons:
Etikettmat-utfodring
Läst 3742 ggr
southdakota
6/27/09, 9:33 PM

Vattenmelon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte bara tipsa om vattenmelon till älsklingarna nu i sommarvärmen. De är både vätskerika och uppskattade. Gav mina nu i förmiddags och de smaskade glatt allihop. Glad Har ingen bild på när de åt, men ni får en bild på Li som njuter av solskenet istället.

Annons:
Pose-idon
6/27/09, 9:35 PM
#1

Jag ska bara få pappa att köpa vattenmelon. Flört Bra tips! Glad

//Elin

[Tassy]
6/27/09, 11:23 PM
#2

Alla meloner går vägen :)

Även annan frukt/grönt som man ger kan man blöta ordentligt med vatten. Jag brukar ge morotsbitar som legat i en skål med vatten en stund innan till exempel.

Solaika
6/28/09, 5:01 PM
#3

Mina knäppisar är inte sådär jätteförtjusta i vattenmelon. Däremot jordgubbar o blåbär är storfavoriter :P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

sissie
6/28/09, 5:11 PM
#4

Mina ska få smaka melon så fort jag köpt en. Om jag ska kpöa så går det åt en hel melon för då ska resten av familjen mumsa ocksåFlört

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Pose-idon
6/28/09, 8:26 PM
#5

Mina fick honungsmelon, tror dom gillade det.

//Elin

CalippoTwisterTulo
6/26/18, 3:45 PM
#6

Jag vet att detta är en jättegammal tråd, men är det verkligen så att gerbiler kan äta vattenmelon? Jag har alltid antagit att de inte ska äta det eftersom de inte ska ha kärnfrukter, men vattenmelon kanske inte är en kärnfrukt hahah…? Det är ju toppen om de kan äta det! Jag själv äter säkert minst ett kilo om dagen när jag har tillgång hahah!

Annons:
CalippoTwisterTulo
6/26/18, 3:48 PM
#7

Jag tänker även eftersom vattenmelon innehåller så pass mycket vatten och gerbilernas kroppar inte är så byggda för mycket vatten? Funkar det ändå i väldigt liten mängd?

[moizoro]
6/26/18, 11:33 PM
#8

Ja

Anne.K
6/28/18, 10:39 AM
#9

#6-7 Ja gerbiler kan äta melon. Det som dock är bra att tänka på är att ge små mängder. För precis som du själv nämner så kan det bli väldigt mycket vätska och då kan dom bli lite dåliga i magarna. Men i små måttliga mängder så är det bara gott och nyttigt för gerbilerna. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[Frejabullen]
7/6/18, 10:42 AM
#10

Jag har gett till mina tjejer, alla älskade det (särskilt Bim)😊😊😍♥️

[Frejabullen]
7/6/18, 10:42 AM
#11

Jag har gett till mina tjejer, alla älskade det (särskilt Bim)😊😊😍♥️

Upp till toppen
Annons: