Annons:
Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 571 ggr
Qurp
2017-05-25 00:57

Gerbil har konstig päls under munnen

Hej! Har två honor som snart ska fylla 3,5 år och den ena är hur pigg som helst men jag kan tyvärr inte säga samma sak om den andra. Jag har märkt att hon har varit väldigt trött de senaste veckorna/månaden men idag känns det som att det har förvärrats. Hennes päls börjar bli lite halvtaskig på ovansidan av huvudet och hon kisar väldigt mycket med ögonen även om hon är uppe och springer runt, dock sover hon mestadels just nu. 

Nu blev jag dock väldigt orolig när jag såg undersidan på henne. Hennes päls var tunn och runt underkäken och nosen har hon väldigt lite päls och hennes tänder syns tydligt. Pälsen ser ut att vara ''inkladdad'' i något som ser ut som var. Hon har även blivit gul runt Doftkörteln där hon vanligtvis har varit vit. Jag kan bifoga en bild imorgon om det skulle vara till någon hjälp.

Jag vet inte om jag bör uppsöka veterinär men med tanke på hennes ålder kanske detta är normalt? Alla svar uppskattas. Mvh Ludvig

Annons:
Rosisa00
2017-05-25 08:11
#1

Du borde åka med den till en veterinär, mina gerbiler räknas som gamla men de har jätte mycket päls under munnen o neråt. Boka tid hos veterinör så fort som möjligt så att gerbilen inte behöver lida utan får hjälp. :)

Qurp
2017-05-25 11:46
#2

Tack så mycket, jag ska boka tid hos en veterinär direkt.

Rosisa00
2017-05-25 21:19
#3

:)

Upp till toppen
Annons: