Annons:
Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 729 ggr
Disneylover
2017-03-27 06:28

Gerbiler har rymt!

Mina gebriler har rymt och vi hittade den ena men min andra är fortfarande på fri fot! Dom gnagde ett lite hål i locket på samla lådan. Jag vet inte alls var hon är jag hör inga ljud, tänk så är hon död ellee kryper ner i avloppet eller nåt! Vad ska jag göra? Jag tänkte sätta ipp en sån fälla nu med en hink och jag men det känns meningslöst hon kan ju vara var som helst;((

Annons:
Disneylover
2017-03-27 06:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hittade henne, men vad har ni för läsningar på detta?

Tjeja
2017-03-27 06:50
#2

Metallgaller över buren istället för plastlocket! Blir bättre luftcirkulation i buren då dessutom!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anne.K
2017-03-27 11:37
#3

som #2 säger. Metallgaller/nät som lock istället för plastlock. Dessutom har du stora hål i ditt platslock, så var inte så oväntat att de gnagde sig ut. ;) . Men ersätt ditt nuvarande lock och gör ett lock av metallgaller/nät. Jag rekommenderar metallnät framför galler av den anledningen att det är svårare att komma åt och gnaga i ett finmaskigt metallnätt än i metallgaller. Anledningen att man vill undvika gnagandet i galler är för att det endast förstör nos och tänder om de är benägna att stå och gnaga långa stunder. Och då är metallnät med små maskor att föredra för att undvika det. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Disneylover
2017-03-27 16:45
#4

Japp, har tänkt på att göra ett sådant lock länge men har bara aldrig blivit av. Tack för svar!

Rosisa00
2017-04-01 23:18
#5

Se till att de inte kan ta sig ut eller till farliga områden. Lägg fram mat och vatten lite här och dör så att hon klarar sig tills ni hittar henne. :)

Upp till toppen
Annons: