Annons:
Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 667 ggr
shooper
2017-02-25 02:01

Min älskade älskade Sheldon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

13 Juni 2012 föddes den som kom att bli världens finaste och mest speciella gerbil jag någonsin mött, Sheldon. Det var något speciellt med honom redan från första dagen han flyttade in hos mig och han har alltid varit mer än bara en gerbil för mig, han var verkligen så speciell. Efter 4 år så dog hans bror och burkompis Cooper som var lika underbar han och jag mådde verkligen så dåligt, både för att jag saknade ihjäl mig men också för hur Sheldon skulle ta det. Eftersom han nu var ensam så fick ju jag ta även Coopers plats. Sheldon var med mig ute i lägenheten varje dag och buren stod öppen när jag var hemma så han kunde gå ut och in som han ville. Han hade sin egna favorithörna i soffan under en filt bredvid elementet där han gick och la sig när han blev trött (eller bara myste i värmen) och strosade runt i lägenheten som om han kände den utan och innan (vilket han gjorde). Det mest underbara var ändå hur han följde efter mig som en hund var jag än gick, om jag gick in i ett annat rum än där han var så var han snabbt runt mina fötter igen och följde efter. Det bästa han visste var när mamma tvättade för då hade han en massa roliga tvätthögar att leka i. Han hade även sina ställen där han gjorde sina behov så det var aldrig något problem. Han var verkligen med hela tiden och han var lika delaktig i familjen som alla andra. 

Vi kom varandra närmre än någonsin och han var aldrig olycklig efter hans brors död vilket gjorde mig väldigt glad. Han var aldrig heller sjuk utan han var bara perfekt, frisk och lycklig, vilket gjorde mig väldigt lycklig. 

Men nu är det såhär att 4 år och 8 månader senare har nu dagen kommit då mitt mirakel och min bästa vän  Sheldon har lämnat oss för att hälsa på sin bror i gerbilhimlen. Det kom som en chock för mig även fast jag var medveten om hans ålder för han var lika frisk och sprallig som han alltid var, vilket gör det så mycket svårare :(

Jag saknar dig mer än ord kan beskriva och sorgen efter dig kommer ta lång tid att ta sig igenom,. Men jag hoppas att du min fina fina bebis har det bra där du är nu med massor av havregrynsgröt med ärtor i som var din favoritmat och allt annat gott. Jag älskar dig så mycket Sheldon, vila i frid❤️❤️

Annons:
ForeverEmma_
2017-02-25 14:47
#1

Åååå vilket härligt liv Sheldon fick in de sista! Få springa fritt i en hel lägenhet och inte bara i en bur, helt underbart❤️

Vila i frid🌺

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

-Aida-
2017-02-26 07:21
#2

Underbart liv Sheldon hade in i de sista <3 vila i frid.

Anne.K
2017-02-26 08:56
#3

Underbart han verkar ha haft det. Beklagar sorgen. Vila i frid Sheldon <3.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

shooper
2017-02-26 10:59
#4

Tack för ert fina stöd❤️❤️

amandak12
2017-03-06 14:03
#5

Fint skrivet, och så värmande att höra att vi är fler som verkligen fäster oss djupt vid våra små gerbiler! 💕

Upp till toppen
Annons: