Annons:
Etikettmat-utfodring
Läst 1806 ggr
pisces1
11/16/16, 4:26 PM

grönsaker och frukt

Hej! jag har precis köpt gerbiler och jag undrar vilka grönsaker och frukter som de kan äta? 🙂

Annons:
Ygir
11/16/16, 7:11 PM
#1

Har inte gerbiler själv men ska snart skaffa. Jag har läst allt och inte provat det själv så det jag skriver behöver inte vara rätt. Men några saker jag kan komma på just nu ör: Melon Äpple (inte surt) Gurka Ärtor Morot Majs Päron Det var inte så mycket men finns några saker man ska tänka på är inga frukter med stora kärnor, Inga citrusfrukter och inha sura grejer. Allt var inte heller grönsaker, det är jag medveten om. Som sagt kan detta vara fel och man får gärna rätta om man vet att det är fel. Detta är skrivet från en mobil som inte gör som jag vill. Vissa saker har blivit fel och några bokstäver är fel.

GnagarÄlskaren1511
11/20/16, 11:00 PM
#2

Jag har haft gerbiler sedan 3 år tillbaka, och det jag vet är: Äpple Morot Sallad (vet ej men har gett mina det o dem lever än) Rödbetor Ost (ingen frukt men aja) Ärtor (finns torkade o krossade sådana i godisblandningar så det går nog bra) Banan (tror jag går) Som du märker så är jag inte så jätte säker, men jag har pratat med ngn som kan det här och har sagt att det som hamstrar kan äta kan gerbiler äta. Rätta mig om det är fel!

GnagarÄlskaren1511
11/20/16, 11:01 PM
#3

Förlåt gurka o majs också!

Ygir
11/21/16, 7:38 AM
#4

Banan har jag läst förstör deras tänder, de pratades om torkad banan också så jag vet inte om det var banan eller torkad banan. Det kan vara fel har sett det på ett ställe men jag vet inget säkert.

Ygir
11/21/16, 7:55 AM
#5

Hittade några trådar om banan. Jag kan inte svara på vad som är rätt och vad som är fel. Många sa att det var farligt för att gerbilen kunde bli tjock och att det skadade tänderna medans många andra sa att någon gång ibland går bra och att det finns mycket nyttigt i banan som gör den bra. Det fanns andra åsikter också men jag kan inte sitta och berätta om alla.

pisces1
11/30/16, 9:54 PM
#6

Tack för era svar! Han älskar ärtor iaf!🙂

Annons:
Upp till toppen
Annons: