Annons:
Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 2955 ggr
BjornKraft
2016-11-16 01:01

Snöboll behöver nytt hem och ny vän!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Snöbolls pappa (Vitis) dog förra veckan och nu är Snöboll ensam och ledsen. Han vill gärna flytta hem till någon som har mycket tid att leka med honom och där han kan få en ny kompis att lära känna. Snöboll vill helst flytta hem till någon som är van vid Gerbiler. 

Snöboll är handtam och lugn och trygg. Men om man leker rovfågel och försöker fånga honom uppifrån i hans eget hem, då säger han ifrån :-)

Snöboll är 2 år och frisk och pigg. Jag tänker att 50 kronor är en bra omplaceringspeng. 

Akvarie med snyggt tak av vitlackerad klöverplåt och lite tillbehör kan man få köpa om behov finnes. Jag tänker mig 500kr. för detta. Vid intresse kan jag ordna bilder.

“Om mänskligheten skulle försvinna så skulle världen pånyttfödas i det rika balanserade stadium som existerade tiotusen år sedan. Om insekterna skulle försvinna så skulle miljön störta samman i kaos.” -Edward O. Wilson

Annons:
Anne.K
2016-11-16 07:58
#1

Åh vad söt han är. Hoppas du hittar ett fint hem till han. Synd att jag slutar med gerbiler helt, annars hade jag norpat sötnosen. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

BjornKraft
2016-11-16 21:23
#2

Det var synd! Hos dig hade han fått det bra :-) Han är en riktig pärla, lugn men ändå nyfiken. snäll men ändå bestämd. Varför ska du sluta helt?

“Om mänskligheten skulle försvinna så skulle världen pånyttfödas i det rika balanserade stadium som existerade tiotusen år sedan. Om insekterna skulle försvinna så skulle miljön störta samman i kaos.” -Edward O. Wilson

Anne.K
2016-11-17 08:06
#3

#2 Uppfödningen slutar jag ju med för att jag saknar platsen, efter att för ett år sedan flyttat från hus till lägenhet av diverse olika omständigheter. Det sög kan jag säga. Så jag var tvungen att sälja bort mina bästa avelsdjur, så pga. det så tappade jag ju gnistan då jag förlorade mitt hårda avelsarbete som jag kämpat med i flera år. Och nu har jag endast 3 burar kvar med vuxna gerbiler här hemma. från att ha 40 stycken underbara gerbiler till att nu sitta kvar med endast 7 individer, det krossade mig och min lust tyvärr. Och idag mår jag i övrigt inte bra så letar hem åt de 7 kvarvarande också då de inte får den uppmärksamhet som de så väl förtjänar. :/ 
För att sammanfatta allt, så sket sig mina drömmar pga. flytten som inte var planerad öht. Men det är en annan historia som jag inte ska ta upp på ett forum.  
Men jag hoppas på att ha möjligheten och orken att komma tillbaka i framtiden igen, för gerbilhobbyn har varit den roligaste hobbyn jag pysslat med och alla underbara människor som man träffat under årens gång via hobbyn har varit en väldigt kul bonus. :) Så jag hoppas verkligen att man någon gång hittar större boende igen så att man kan återkoppla till hobbyn igen. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

GnagarÄlskaren1511
2016-11-20 21:17
#4

Skulle gärna tagit honom, men jag har honor :/ han är säkert helt perfekt för mig! Som gärna vill ha hanar😟

GnagarÄlskaren1511
2016-11-20 21:18
#5

Skulle gärna tagit honom, men jag har honor :/ han är säkert helt perfekt för mig! Som gärna vill ha hanar😟

GnagarÄlskaren1511
2016-11-20 21:23
#6

Anne.K har du honor?

Annons:
Anne.K
2016-11-21 08:45
#7

#6 ja jag har honor. Pm:a mig om du har ytterligare frågor, då vi inte ska sno tråden från Björn. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

BjornKraft
2016-12-06 09:36
#8

Ja… Snöboll är fortfarande utan pälsbeklädd kompis. Han behöver någon som kan ta sig an honom och han behöver en ny vän att kura ihop sig med. Någon?

“Om mänskligheten skulle försvinna så skulle världen pånyttfödas i det rika balanserade stadium som existerade tiotusen år sedan. Om insekterna skulle försvinna så skulle miljön störta samman i kaos.” -Edward O. Wilson

redsteinedrose
2016-12-08 21:47
#9

då jag inte har bil och bor i norrköping blir det nog tyvärr svårt.

amandak12
2016-12-10 00:55
#10

Hej, finns Snöboll kvar? Var bor ni?

Eschziinioi
2016-12-10 08:12
#11

Var bor du?

BjornKraft
2016-12-10 10:07
#12

Snöboll finns kvar och finns i Umeå. Kanske (med lite tur) finns transport nu i helgen. Maila mig Bjorn.holmden@gmail.com

“Om mänskligheten skulle försvinna så skulle världen pånyttfödas i det rika balanserade stadium som existerade tiotusen år sedan. Om insekterna skulle försvinna så skulle miljön störta samman i kaos.” -Edward O. Wilson

amandak12
2016-12-10 19:14
#13

Hej, ville bara kolla: fick du mitt mail?

Annons:
Mats7
2017-01-20 06:46
#14

hör av dig, Lakrits i Stockholm behöver en ny vän då hennes syster gick bort nyligen. Hon är 2 år och mycket snäll. Bor i ett stort rymligt akvarium.

gerbilgalen
2017-02-03 21:15
#15

Vi har en 2årig jättesnäll hane "Mandel" som behöver sällskap av jämnårig hona eller hane. Hos oss blir gerbilerna riktigt bortskämda med fina burar, god mat, färskt vatten, kartonger och daglig "utevistelse" i hage.  Men vi bor i Stockholm …

Upp till toppen
Annons: