Annons:
Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 611 ggr
Fruktzallad
10/11/16, 8:48 PM

Utan gerbil

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I fredags fick jag avliva mina 2 gerbiler Sixten och Blixten. Sixten fick en tumör på magen som med tiden började smärta och Blixten tacklade av i samma takt som sin bror. Han blev mager och sov mest hela tiden, så när det var dags för Sixten att få somna in så fick Blixten följa med. De blev 3,5 år. 😭

Det är bara 4 dagar jag har varit utan dem men jag saknar dem hela tiden. Deras akvarium står här i vardagsrummet och även om jag tömt det och allt är rengjort så kollar jag där flera gånger om dagen för att se vad de gör. Jag sparar även mat som jag tänker ge dem men, nähä. Det gick ju inte.

Tänk att man kan sakna två små gerbilgubbar så här mycket?  Det riktigt värker i hjärtat för de var så roliga att ha att göra med.  Jag vill inte flytta bort akvariet heller för det är meningen att jag ska ha fler gerbiler i framtiden.. så just nu får det stå här och påminna mig gång på gång.  

Har ni några gerbiler som dött som ni än i dag kan sakna eller tänker på ofta?
Vad hette dom och hur var dom?

Annons:
lollynonna
10/12/16, 6:45 AM
#1

Jag beklagar! 😕🌺

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Anne.K
10/12/16, 8:18 AM
#2

Beklagar sorgen! ❤️

Och jag har haft ett antal gerbiler under årens gång som värmt mitt hjärta lite extra mycket som gått bort från mig. Den gerbil som etsat sig hårdast hos mig var min älskade Snusmumriken, som var ur min allra första kull jag tog. Han var senare sedan även en av mina avelshanar som fick jätte fina avkommor och därefter jätte fina barnbarn. Snusmumriken hade jag i min ägo ända från hans mamma blev befruktad till dagen han dog av ålder.  Han blev 3 år och 8 månader gammal och var pigg och frisk ända till det sista. Han hittades död i buren nyårsafton 2015. Jag saknar honom enormt mycket fortfarande, han var speciell min fina Snus ❤️ .

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

thea_thea
10/12/16, 11:27 AM
#3

Beklagar verkligen❤️

Bert och Danny, mina andra gerbiler, kommer aldrig glömma dom. Finaste gerbilerna någonsin, gråter fortfarande när jag tänker på dom. Gosiga, trevliga, vackra och helt fantastiska. Tänker ofta på dom när jag ser deras före detta bur, önskar att jag hade kvar dom. 😕

Fruktzallad
10/12/16, 11:02 PM
#4

Tack för fina ord och minnen av era gerbiler. ❤️

Fruktzallad
10/12/16, 11:02 PM
#5

Tack för fina ord och minnen av era gerbiler. ❤️

Jaguar_
10/13/16, 5:50 PM
#6

Usch vad tråkigt :(

Själv har vi 9 gerbiler och de 2 äldsta är 1½ år gamla… Hoppas det är långt kvar till man får uppleva det där sorgliga du gått igenom.

Kram till dig!

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Annons:
Upp till toppen
Annons: