Annons:
Etikettburar-inredning
Läst 497 ggr
91Marran
2016-09-23 14:20

Akvarium

Hur många gerbiler rekommenderas i ett akvarium på 80x35x40cm? Hur måna rekommenderas i en Savic habitat XL bur? Tar bort gallerdelen såklart. :-) Jag brukar hjälpa djur som har det svårt och skall byta hem, så akvariet och buren blir bara provisoriskt, då jag redan har dem hemma. Om man är känslig för möss och reagerar allergiskt, kan man klara av gerbiler då? Eller är de för lika på något vis?

Mvh
Mig

Annons:
Anne.K
2016-09-23 14:39
#1

Till akvariet skulle jag rekommendera 2 gerbiler bara med dom måtten.

Habitat buren skulle jag inte vilja rekommendera överhuvudtaget. Men om du är tvungen att använda det så är det 2 gerbiler på den med.

Om man är känslig för gerbiler kan ingen annan än du svara på tyvärr. Det varierar från person till person. Om du har känslighet för andra djur rekommenderar jag dig att träffa och umgås med gerbiler innan du skaffar hem några för att försäkra att du tål dom. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

91Marran
2016-09-23 17:57
#2

Tack för svaret! Har en samlalåda annars som är upptagen för närvarande. Hur många skulle du rekommendera dit? http://www.zoo.se/produkter/smadjur-gnagare/burar-hagar-transporter-for-smadjur-gnagare/hamsterburar-gerbilburar-rattburar-for-smadjur/ferplast-smadjursbur-ratatout-80.html är denna bra till gerbil. Såg att de hade den till gerbiler i djuraffären.

Mvh
Mig

Anne.K
2016-09-23 18:08
#3

Hur stor är samla lådan? Är det den största på 130 Liter? I så fall går det bra med 3 stycken i en sådan, då de är såpass rymliga och bra. :)

Och den buren du länkade till skulle jag rekommendera 2 gerbiler till.  Men det är ett fruktansvärt överpris på den du länka till. Satsa istället på stora begagnade akvarium som du kan få riktigt billigt. runt 500 kr kan man få ett begagnat på 200-300 liter som inte längre håller vatten. :) Så kolla på blocket.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Upp till toppen
Annons: