Annons:
Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 1014 ggr
thenewbreed
2016-08-24 21:04

Blöder ur örat

Jag har två gerbilhanar som är ca 1,5 år gamla varav den ena, Ernst, har börjat blöda ur ena örat. 

Vi ska åka till veterinären innan helgen men har aldrig varit med om liknande så tänkte se om någon har någon aning om vad det kan vara.

Imorse när jag vaknade såg jag att nästan hela Ernst var rosa i pälsen och sen hittade jag massa levrat blod under örat. Inuti örat ser det sårigt ut. Jag tror inte det är bråk med kompisen Ralf då de kommer jättebra överens och aldrig hört eller sett dem tjafsa ens. Jag har försökt tvätta lite med vatten och annars låtit honom vara med extra övervakning då. Han är allmänpåverkad och sover/vilar på konstiga ställen medans Ralf alltid går till boet när han är trött. Oftast sover de tillsammans i boet men som sagt, nu har jag hittat Ernst på andra platser. Han känns inte bra alls.

Medarbetare på bildredigering! :)

Annons:
Anne.K
2016-08-24 21:18
#1

Låter som en infektion i örat. Så jätte bra att du ser till att komma till veterinären, han behöver antibiotika för att bli av med det.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

thenewbreed
2016-08-24 21:31
#2

#1 okej då håller vi tummarna att det går att åtgärda. Han är ju inte så gammal liksom!

Medarbetare på bildredigering! :)

Upp till toppen
Annons: