Annons:
Etikettmat-utfodring
Läst 898 ggr
itiswhatitis
2016-06-26 16:32

Hur ger ni mat?

Lägger ni det i en keramikskål eller strör ni ut det löst i buren så gerbilerna får söka efter mat själva? Eller kanske en kombo av dessa två?

Insta: isabellaroenne

Annons:
molam
2016-06-26 16:33
#1

Strör ut i  buren  ^^ Det är den naturligaste ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

lollynonna
2016-06-26 16:37
#2

Jag strör ut i buren! Men tex färskfoder, mjölmaskar, eller någon typ av tillskott ger jag i skålar så jag ser om de har ätit av det eller inte.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

AnneN
2016-06-26 17:20
#3

Jag ger i matskålen, men finns det rester kvar i skålen vid påfyllning så strör jag ut resterna i spånet.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

thea_thea
2016-06-26 17:50
#4

Lägger i en hög i spånet!

ForeverEmma_
2016-06-26 19:11
#5

Jag strör ut och har matskål. Mina får en halv deciliter var tredje dag (alltså en matskål).  Strör ut mest för dem samlar på sig och just för dem samlar på sig och inte ska bli för mycket så får dem var tredje dag och matskål bara för säkerhetskull att dem har alltid har mat även om dem inte rör den maten det är även den jag sprider ut var tredje dag.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

RandigaRut
2016-06-29 15:25
#6

Jag har mat i matskål men det som har blivigt över när jag ska byta maten (varannan dag) sprider jag ut i spånet.

BlommaSkrattarDen glada RandigaRutSkrattarBlomma

Annons:
itiswhatitis
2016-06-30 00:56
#7

Ja juste glömde fråga! Ni som strör ut fodret i buren - hur mycket strör ni ut och hur ofta? :) Svårt att se hur mycket dom äter tänkte jag.. och hur mycket som behövs.

Insta: isabellaroenne

lollynonna
2016-06-30 01:06
#8

#7 Jag tar ungefär en näve (ca en halv deciliter) och strör i hela buren. Man märker ganska fort vilken mängd som passar 🙂

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

thea_thea
2016-06-30 09:14
#9

#7 Strör ut en hand i buren varje eller varannan dag (beror på gerbilen), funkar bra!

Rutabaga
2016-06-30 10:33
#10

Jag har två matskålar i olika delar av "buren" åt mina två gerbiler, av någon anledning har de blivit osams när jag har spridit ut maten tidigare. Antar att det känns tryggt för dem att veta att matskålarna aldrig blir tomma och det räcker för båda? Skulle gärna sprida ut maten annars, just för att det är mer naturligt och även roligare för dem.

Vänligen, 

Elin 

[Evilyn]
2016-06-30 11:58
#11

Vi lägger det på flera olika ställen i buren, det uppskattar våra honor :)

Upp till toppen
Annons: