Annons:
Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 618 ggr
shooper
5/15/16, 4:20 PM

Min gerbil har avlidit :(

Nu är det så att min älskade finaste gerbil har avlidit och jag är helt förstörd. 😕Vad ska jag göra nu? Jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen och jag är så ledsen och har så svårt att ta farväl, vad ska jag göra med honom och vad ska jag göra med hans bror som är kvar?

Annons:
lollynonna
5/15/16, 4:36 PM
#1

Jag beklagar sorgen! Kram🌺

Det du kan göra är att köpa en eller två hanbebisar och sätta ihop med den gerbilen som är kvar. Hur gammal är hans bror? Vill du fortsätta med gerbiler efter honom? Om du inte vill fortsätta med gerbiler kan du sätta ihop honom med en gammal hona (minst 2,5 år gammal). Men då måste han också vara ganska gammal, för att unga hanar kan trigga igång brunst på äldre honor.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

shooper
5/15/16, 5:17 PM
#2

Tack❤️ Han fyller 4 i Juni, jag vet inte om jag vill fortsätta med gerbiler just nu men det finns chans att jag gör det. Det är så jobbigt när de går bort :(

lollynonna
5/15/16, 5:20 PM
#3

#2 Han är väldigt gammal nu, så jag skulle antingen köpt en gammal hona till honom eller låta honom bo ensam. Ja det är inte kul 😕❤️

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

ForeverEmma_
5/16/16, 8:28 AM
#4

Beklagar verkligen❤️

Vet hur det känns. har fått avlivat 2st gerbiler detta halvår och första gången var jag helt knäckt tills det var dags för Avlivning för hon led. Nu andra gången jag avlivade min älskade gerbil för 2 veckor sedan så var jag också helt  knäckt. Var väldigt deppig för det var inte en inplanerad Avlivning utan hon blev mycket sämre 2 dagar innan veterinärbesöket som vi skulle åka till för att kolla lunginflammation.  

Jag skulle nog låta brosan bara själv och ge all uppmärksamhet till han och passa på att skämma bort han så mycket som det bara går nu. För han är 4år och det finns en chans att han inom en snar framtid också somnar in❤️

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

shooper
5/16/16, 2:55 PM
#5

Tack,  åh vad tråkigt jag beklagar också❤️ Jag låter honom bo själv och han får så mycket uppmärksamhet jag kan ge, just nu springer han runt i hela lägenheten och busar. Har ni något tips på leksaker man kan göra själv? Så han får aktivera sig lite mer i buren, han har massa toalettrullar och en äggkartong men det skulle vara roligt att pyssla något kul till honom🌺

thea_thea
5/17/16, 8:01 AM
#6

Åh, beklagar!!

Annons:
ForeverEmma_
5/17/16, 8:17 PM
#7

Detta är ett typ av pyssel: http://pyssel.ifokus.se/discussions/4f7af885d4ebea674a000e16-till-gerbilerna Här är en annan: http://gerbiler.ifokus.se/discussions/4e1dec66d4ebea695c00057b-kul-pyssel-for-dig-och-gerbilerna Sen kan man alltid limma ihop toatrullar på varandra så det blir en pyramid :)

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

shooper33
5/26/16, 8:39 AM
#8

Tack för tipsen! Ska testa! Vad ska man använda för lim? Blanda mjöl och vatten eller funkar vanligt lim?

ForeverEmma_
5/27/16, 6:36 PM
#9

#8 du kan använda trälim, den i orange flaska, eller blanda mjöl och vatten

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Upp till toppen
Annons: