Annons:
Etikettbeteende-temperament
Läst 546 ggr
Elzzaes
5/3/16, 9:09 PM

Gerbil som bits

Hej jag har köpt två gerbilungar som är systrar för två veckor sen. Den ena är jättenyfiken och så fort jag sätter ner handen så springer hon upp på min axel men ganska ofta brukar hon bita mig i handen men jag vet inte om hon bara gnager för det gör inte ont men det känns som att jag gör något fel och vet inte vad jag ska göra utan tänker mer att det kanske ska gå över snart. Vad ska jag gör?

Annons:
Ikajo
5/3/16, 9:37 PM
#1

Gerbilungar brukar kunna nafsa lite. Buffa bara bort henne försiktigt när hon gör så. Så länge hon inte biter hårt är det ingen fara. Förmodligen testar hon bara om du går att äta.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Anne.K
5/4/16, 7:54 AM
#2

Ja som redan nämnt så är det vanligt att gerbilungar provsmakar på fingrar och så. Så länge det bara är små naffsningar och inte riktiga bett så är det ingen fara utan tillhör deras nyfikenhet. Det som är bra att tänka på dock är att tvätta händerna varje gång innan man hanterar gerbilerna, för ibland kan händerna lukta intressant ifall man ätit precis innan hanteringen och då vill dom smaka av den anledningen. Så ett tips tvätta händerna innan hantering för att minimera provsmakningarna på fingrarna ;).

Men beteendet kommer avta med åldern, det är viktigt också att visa de att man inte tycker beteendet är okej så att de förstår tillslut att de inte ska hålla på sådär. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Upp till toppen
Annons: