Annons:
Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 783 ggr
ForeverEmma_
5/2/16, 11:20 AM

Dags att somna in?

Jag har veterinär tid imorgon för Wilda och Kardemumma då jag misstänker att dem har åkt på lunginflammation. Wilda har dock en tumör också som hon haft sedan slutet av Mars då jag upptäckte den och i nuläget har den blivit väldigt stor så den har växt väldigt snabbt om jag ska jämföra med Bianca som jag fick avliva i februari på grund av tumör och lunginflammation.

Men nu det till jag behöver hjälp med. Min mamma har nu i helgen sett Wilda liggandes på sidan ovanför på spånet när jag har varit och jobbat. Hon har reagerat och lixom kollat läget när mamma pillat på henne/pratat med henne och då har hon kollat läget precis som normalt. Wilda ligger allt varje dag (gjort alltid) i sin kokosnöt hon har och när mamma berätta att hon låg i spånet så börjar jag nog inse att hon kanske inte orkar längre hoppa upp till kokosnöten och att tumören har börjat påverka henne och det kanske är dags att låta henne somna in imorgon istället för att behandla henne mot lunginflammation (om hon har det. Hon är snart 2,9år gammal och hon är fortfarande sig själv och lika matglad och dricker precis som hon ska.

Ska även rådfråga veterinären imorgon om det är bäst med Avlivning, men tänkte också få ett par extra åsikter av er. Så vad tycker ni?

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Annons:
thea_thea
5/2/16, 11:22 AM
#1

Tyvärr tror jag det är bäst med Avlivning. Beklagar😕

Hon är gammal och har troligtvis lunginflammation, så det är nog tyvärr bäst att ta bort henne. 💔

ForeverEmma_
5/2/16, 11:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Kanske dåliga bilder men tog dem lite snabbt nu när hon drack och såhär ser tumören ut.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Anne.K
5/2/16, 2:47 PM
#3

Jag hade låtit henne få somna in än att utsätta henne för eventuella behandlingar. Dessutom är tumören stor, och vi vet ju inte hur stor den är inuti henne. Och hon kan ju även ha ont. Så jag hade låtit henne få somna in iaf. 

Det är verkligen ett jätte tråkigt beslut att behöva ta, så lider med dig. :(

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

ForeverEmma_
5/2/16, 4:47 PM
#4

Blir nog somna in för hennes del💔

#3 ja hennes tumör har växt jätte mycket på bara 2 månader. Biancas tumör var lite, kände på den efter hon fick somna in. Men tror att Biancas tumör växte mer på insidan och kanske satte sig på organen, medans Wildas tumör växer mer utåt och inte satt sig på några organ.

Det är tur att man är ledig från jobbet idag och imorgon så man inte kommer med helt svullna ögon😛

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Upp till toppen
Annons: