Annons:
Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 871 ggr
Jaguar_
2016-04-25 12:18

[omplacering]Tråkigt men sant

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Tyvärr är det så att vi måste omplacera 2 av våra gerbiler då de börjar bli för dominanta för sin snällare partner i livet. En hane som är 13 veckor och en hona som är ca 11 månader.

Om honan:

Hon är Burmese och väldigt vacker. Det är fart i denna lilla tjej och hon har fått sitt namn där efter, Ninjan. Otroligt fin gerbil, men för dominant för den andra honan som är väldigt mild i sitt sätt. Vi har sett att hon är och ha börjat bli mer och mer dominant av sig, men vad vi läst så är det ju normalt. Dock så fungerar de inte längre tillsammans så vi har valt att behålla den som är mild i sitt temperament.

(Bild bifogad nr 1)

Om intresse finns skriv till mig. Hon finns i Habo utanför Jönköping.

Om hanen:

Han har väldigt fin teckning i sin päls och ser ibland randig ut. Han är en Agouti white spot. Väldigt försiktig och vågar inte hoppa från höga höjder. Ligger gärna så nära marken det går, men ha blivit bättre med detta som tiden gått. Han är lugn och allt och vi ha inte en aning varför han började göra det han började med. Han är så ung. Så fort hans bror är i närheten piper han och sen jagar. Det fungerar tyvärr inte.  Han behöver nog en ny kompis eller kand et vara så att han trivs att vara helt själv. Han verkar trivas väldigt bra i ensamrollen än så länge och ha blivit me roch mer framåt sen vi särade på dessa två syskon.

(Bild bifogad nr 2)

Finns på samma ställe som Ninjan.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Annons:
Anne.K
2016-04-25 18:15
#1

Ursäkta lite OT. Men ville bara flika in att hanen inte är agouti utan hanen är Nutmeg patched. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Jaguar_
2016-04-25 18:53
#2

#1 Är han? Alla säger den andra färgen som sett lite bättre bilder än denna, men det kanske han är. Jag är själv osäker :)

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Jaguar_
2016-04-25 19:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här e en bild med hans bror.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

lollynonna
2016-04-25 19:20
#4

Ja absolut nutmeg patched. Måste varit snurrig om jag sagt något annat till dig förut🤪

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Anne.K
2016-04-25 19:58
#5

Edit: tog bort detta då jag bara förvirrade mig själv. haha. Läs mina nedanstående kommentarer.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anne.K
2016-04-25 20:03
#6

 det är garranterat en nutmeg patched. haha. var tvungen att studera mina gerbiler en snabbis och insåg att en agouti är ju mörk i underpälsen medan en nutmeg är ljus :P

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Annons:
Anne.K
2016-04-25 20:04
#7

Så min första bedömning är rätt. Nutmeg patched. :) Jag lyckades förvirra mig själv där en sekund.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Jaguar_
2016-04-26 09:12
#8

Det var många som sa fel till mig isf så det är lugnt :P

Djuraffären var ju inte hjälpsamma med att ta in igen. Bara för att det e så otrevligt så blir det inget mer shoppa hos dom iaf!!!

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Jaguar_
2016-04-27 10:32
#9

Ingen som är intresserad?

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Upp till toppen
Annons: