Annons:
Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 720 ggr
Grisgurka
2016-04-25 08:05

Skaffa gerbil

Hej! Jag funderar på att skaffa en gerbil och har några frågor. Vilket bottenstö är bäst? Fungerar ikeas samlalådor som bur? Ska de leva 2 och 2? Ungefär vad är slutkostnaden när man har köpt allt? Jag behöver även allmäna tips och råd. (Jag har erfarenhet av hamstrar) :)

Annons:
Anne.K
2016-04-25 08:10
#1

Vilken bottenmaterial som är bäst beror på dig och gerbilerna. Men så länge varken du eller gerbiler är känsliga så brukar kutterspån vara bäst. Men är antingen du eller gerbilerna känsliga för kutterspån så är hampa ett bra alternativ. Bottenströ är billigast att köpa från typ granngården eller liknande butiker som säljer balar med strö avsett för hästar. Det blir annars svindyrt att köpa ifrån vanlig djuraffär då gerbiler kräver mycket strö.

Ikeas samla lådor fungerar utmärkt som bur till gerbiler. satsa då på 130 liters samlan. :)

Gerbiler ska leva minst 2 tillsammans. Honor bör man inte ha fler än 2 då de är mer revirshävdande. Medans hanar brukar även fungera att ha 3 stycken tillsammans.

Vad slutkostnaden blir kan jag inte svara på, det beror helt på vad du köper och vart du köper det någonstans. :)

För ytterligare tips och råd så hänvisar jag dig till att läsa artiklarna som finns här på forumet. där finns mycket info som är bra för nybörjare. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anne.K
2016-04-25 08:12
#2

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

ForeverEmma_
2016-04-25 08:57
#3

skulle säga att slut kostnaden när allt är inköpt kanske slutar på 2000-3000. Har för mig att för mig slutade det där i mellan.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

thea_thea
2016-04-25 09:55
#4

Vilket bottenstö är bäst? Kutterspån!
Fungerar ikeas samlalådor som bur? Absolut, skaffa den på 130 liter.
Ska de leva 2 och 2? Ja!
Ungefär vad är slutkostnaden när man har köpt allt? Det beror helt på, men minst 500 kr.
Jag behöver även allmänna tips och råd. Köp inte massa dyra leksaker, kartonger är billigt och bra.

Grisgurka
2016-04-25 17:57
#5

Ok, tack. Jag ska kolla vidare men tach för alla tips

Grisgurka
2016-04-26 14:29
#6

Ni får gärna kommentera fler tips

Annons:
thea_thea
2016-04-27 20:41
#7

Man kan hitta billiga akvarium på blocket!

Upp till toppen
Annons: