Annons:
Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 5360 ggr
lollynonna
2016-02-13 17:23

SÄLJES

Här kan ni posta era säljesannonser, men läs detta först:

  • Alla inlägg som inte är annonser kommer att raderas för att hålla tråden överskådlig. Annonssvar sköts via privata meddelanden.
  • Annonsen raderas efter ca 2 månader, om annonsen fortfarande är aktuell, skriv en ny kommentar. Detta för att hålla tråden ordentligt uppdaterad.
  • Köpesannonser hör hemma i köpestråden.
  • Läs igenom annonsreglerna innan du postar din annons!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Tsunamis
2017-11-14 10:25
#6

Putt, vi har såklart en säljestråd med.

MvH  Tsunamis

Annons:
Viserionsgerbiler
2021-02-25 15:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#7

Hej!
Då jag behöver minska på antalet gerbiler här hemma så har jag några gerbiler som söker nya hem.
Har man en gerbil hemma som blivit ensam så har jag både en hona och en hane som söker hem med kompis! Då jag tyvärr inte har en kull just nu så saknar dem kompisar för tillfället.

På dem två första bilderna har vi två fina tjejer, honan till vänster är färgen Nutmeg Pied Collared (9 månader gammal) och honan till höger är en Dark Eyed Honed (2 år). Väldigt sällskapliga och nyfikna av sig.

På dem två sista bilderna har vi två hanar på snart 1 år, den gråa är färgen Lilac och den andra är färgen Argente. Dessa är bilder från när dem var små så nya bilder kan jag ordna vid intresse 😊 lugna och trevliga grabbar.

Mer info tas i PM, man kan även nå mig på Viserion's Gerbiluppfödning på Facebook 😊

A
2021-03-11 12:57
#8

#7: Hej, vår gerbil hona behöver kompis. :) Har du kvar någon tjej?

Viserionsgerbiler
2021-03-11 14:25
#9

#8: hej, jag har en hona på 7 månader 😊 har tyvärr inga ungar för tillfället.

[Gerbilälskare07]
2021-04-14 12:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Min gerbil hona väntar en kull nu som jag ska sälja. Vill helst sälja till någon som har erfarenhet eller har någon i närheten med erfarenhet. Bor i Dalarna. Ungarna kommer vilken dag som helst och är leveransklara om ca 6 veckor men man får börja ringa vid 4 veckor ungefär. Ni får lite sand att ta med, halm och lite mat gratis. Ni får gärna skriva lite frågor om ni är intresserade. Varje unge kostar 300 kr styck så 600 för två. Om ni har frågor så kontakta mig :)
Bilden är på mamman och pappan.

Viserionsgerbiler
2021-04-20 17:24
#11

Har två olika par som letar nytt hem!

Mor + dotter, mamman är född 2020-03-22 och dottern är född 2021-01-31. Mamman är färgen Colorpoint Agouti och dottern är en vittecknad Burmese. Dottern är egenuppfödd.

Sedan har jag två yngre honor från en annan uppfödare, båda på 4 månader som söker hem. De är inte syskon, så de är födda 2020-12-13 och 2020-12-12. De är färgerna Dark eyed honey (vittecknad) och Agouti.

Båda paren har stamtavlor. Säljs enbart till sällskap.
Man kan nå mig här, alternativt på min mejl eller facebook om man vill veta mer, samt få bilder.
Mejl: viserionsgerbiler@gmail.com
Facebook: Viserion's Gerbiluppfödning

[TLind]
2021-05-17 22:10
#12

Omplacering gerbilhona 9 mån

Vår fina gerbilhona Mimi söker ett nytt hem, född 2020-08. Vi behöver hitta ett nytt hem till henne då hon och systern inte gick ihop med varandra och Mimi bor nu ensam. Finns i Stockholmsområdet.

Bur och tillbehör följer med vid omplacering (om man vill):

  • Akvariebur Skyline Nagarium Marrakesch
  • Burströ
  • Foderblandning för gerbil (Versele Laga Nature)
  • Klosax
  • Transportbur Exoterra Faunarium
  • Poop scoop
  • Multivitamin för gnagare
  • Vattenflaskor
  • Inomhushage
  • Trähus, stockar, hängbro
  • Buravdelare för split cage introducering

Kontakt vid intresse: tina.u.lind@gmail.com

  • Redigerat 2021-05-17 22:11 av [TLind]
Pandi00
2021-06-24 19:10
#13

2 gerbilhonor säljes, födda 14/5-2021 och flyttklara tidigast 2/7. Mer info om hur kullen kom till finns i inlägget "Räddade gerbiler (via blocket)". De är båda agouti. De finns i Ljungby. Pris är 500kr (inkl. 200kr för att tinga) för de båda tillsammans. Innan de tingas ska jag fått bild på buren.

Skicka mail till: pandora00@live.se

Annons:
Sofie.kempe
2021-07-17 21:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

2st gerbil pojkar
Ville (black) & Ziggy (Nutmeg). Dom är föda 23/05-2021. Är super snälla och söker nu sitt föralltidhem! Dom är super nyfikna på världens utanför buren och dom är nyfikna på handen och går gärna upp i den. Dom är uppföda av mig. Har mamman och pappan hemma. Vill att dom ska få komma till ett hem där dom får massa kärlek även massa grävmöjligheter!

Dom får med sig sina rör och matskål samt vattenflaska. Dom finns i ankarsrum Kalmar län

Viserionsgerbiler
2021-07-24 22:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Fyodor och Finn, 7 månader gamla och uppfödda av mig söker ett alldeles eget föralltidhem 😊 Fyodor är grabben till vänster och han är Burmese, vittecknad. Finn är grabben till höger och är Colorpoint Dark Eyed Honey. Hanen i mitten bor inte med dessa två längre. Bilden är gammal så de är större idag, nya bilder kan ordnas så fort jag har möjlighet!

De har stamtavla.

Grabbarna finns i Staffanstorp, Skåne. Men transport brukar kunna gå att ordna via bland annat transportgrupper.

Viserionsgerbiler
2021-08-01 16:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#16

Två gerbilungar, bröder och uppfödda av mig letar efter ett fint föralltidhem. De har stamtavla! 🥰 de är handtama, trevliga och snälla.
Grabben till vänster är färgen Silver Nutmeg och han till höger är Agouti.

De finns i Staffanstorp, men transport brukar gå att ordna till större delen av landet med hjälp av transportgrupper!

Fler bilder, information m.m. tas vid seriöst intresse 🥰 går bra att höra av sig på pm antingen via min privata eller min uppfödarsida på Facebook, Viserion's Gerbiluppfödning 😊

Obs. De är enbart till sällskap.

M
2021-08-03 16:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

3 år gammal hane söker nytt hem där han kan få en eller flera nya burkompisar. Han får inte avlas på då han har en medfödd missbildning som gör att bröstbenet sticker utåt - är helt ofarligt. Han är från en privat uppfödare som ej längre är aktiv. Finns i Linköping. Färg: nutmeg

  • Redigerat 2021-08-03 16:02 av Mummina
[TessanL]
2021-11-04 14:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#18

Gerbilhonor med stamtavla säljes.
Vi söker p.g.a. ändrade levnadsförhållanden ett nytt hem till 2 goa, nyfikna gerbiler som är 1,5 år gamla (födda i maj 2020).

Köparen får med en stor bur (Skyline Nagarium Marrakesch) med en massa tillbehör inkl. transportbur. Kostnad för allt: 500 kr.

Det är viktigt för oss att du som köpare kan ge gerbilerna ett gott hem. Skriv gärna några rader om vad du kan erbjuda!

Vi bor strax norr om Stockholm.

H
2022-01-04 21:12
#19

Hej!

Finns gerbilerna kvar?

Hälsningar,
David

[bjorn.grundberg]
2022-01-20 12:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

#0:

Gerbilhonor bortskänkes.

Två honor Luna och Tindra söker ett nytt hem pga. svalnat intresse och att vi tror att Luna och Tindra kommer få det mysigare hos någon med större intresse.

Tindra är född 1/4-2020 och Luna är född 22/3-2020. Luna är vit och Tindra är svart.

Dessa är köpta av Nota Bene Gerbiler utanför Uppsala 14/5-2020. Ingen stamtavla vad jag vet.

Luna är väldigt social och nyfiken och Tindra är mer försiktig. Bägge är väldigt snälla och inget ovanligt med dom vad vi vet.

Dessa två bortskänkes med tillhörande Akvarie samt alla tillbehör. Akvariet är ca 95x40x47cm.

Vi bor i Gustavsberg utanför Stockholm och hämtas gärna upp hemma hos oss.

Vi är mån om att de hamnar hos någon som tar väl hand om dom.

//Björn

Annons:
A
2022-02-16 17:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#21

2 honor och 4 hanar säljes!

Honorna är 6 månader och hanarna är 5 månader. Dom är uppfödda av mig och föräldrarna är ifrån djuraffär. Ingen bur eller tillbehör säljes.

Dom är friska och mår bra. Dom har ingen missbildning eller sjukdom och dom är aktiva och tama. Dom alla är gråa med svart svans.

Dom finns i Borås och hämtas helst upp här. Ser gärna att dom kommer till ett bra och fint ställe.

G
2023-02-16 16:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#22

Laban (Burmese) och Bamse (Nutmeg) söker nytt hem!
Snart 11 månader, båda har stamtavlor. Friska, nyfikna och sociala, något tama eftersom vi tyvärr inte haft möjlighet att lägga ner den tid de skulle behöva. Därför söker de nu ngn som har både tid och kärlek att ge!
Dom får med sig bur, IKEA Samla 130 l med nät insatt i locket, samt vattenhållare. Självklart även den mat, burspån m.m. som finns kvar vid överlämning.
Finns i Norrtälje.
300:- för allt.

S
2023-03-09 22:38
#23

#22: hej! Jag har skrivit till er på Blocket, då jag såg er annons där. Har Laban och Bamse fått nytt hem? Vi är en familj som annars är intresserade 😊 hälsningar Sara

O
2023-03-25 11:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Vi har en gerbil vilkens bror kommer att gå bort snart. Så vi letar efter ett hem som kan ta hand om en 2årig hane snarast. Gerbilern finns i Kalmar.

Safireee
2023-03-26 18:10
#25

20230325_140626.jpg
Gerbilbur med tillbehör skänkes i Göteborg. Akvarium ca 110l med nätlock. Lite kantstött och skavt, men det funkar. Två sandskålar, vattenflaskor, mat, burinredning, en säck med kutterspån, en säck med sand och transportbur.

  • Redigerat 2023-03-26 18:11 av Safireee
Safireee
2023-04-11 16:52
#26

#25: Buren är skänkt så denna annons kan tas bort. (lyckas inte göra det själv)

N
2023-06-20 11:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#27

Jag behöver tyvärr sälja min gerbilhane som är 5-6 månader gammal. Han är tam, nyfiken och kissar även i sin toalett. Han är köpt från djuraffär. Anledningen till att jag behöver sälja honom är för att djuraffären sålde oss en hona och en hane (istället för två hanar). Nu har vi en dräktig hona och måste då sälja hanen för att ge plats åt alla ungar. Han kostar 100kr och finns i Göteborg/Partille💓.

Annons:
Upp till toppen
Annons: