Annons:
Etikettbeteende-temperament
Läst 958 ggr
Qanin
2015-11-29 23:20

hjälp... snälla... tama gerbiler...

jag har 3 stycken geriler i mitt rum… men jag orkar inte hela tiden hålla på med handen i akvariumet hela tiden för när jag gör de så vågar dom inte komma fram men sen när dpm kommer fram så råkar jag röra mitt finger lite o då springer dom in i huset igen😢

jag brukar ibland ta ut huset men jag får så dåligt samvete för att dom har gjort så mysigt där inne plus att de är ganska jobbigt att göra de.

jag fattar inte dom har värdens bästa hem [enlijt mig] dom harbott i ett 700 liters akvarium hemma hos oss domhar bott me sin mamma o pappa o syskon [vi va tvungen att sälja alla förutom 3 st för min bror är allergisk) o dom har en stor hage

jag håller på med dom ofta (dom går inte i min hand då) dom får sitta på min axel när jag gör saker o dom e lugna o typ sover

jag bygger saker åt dom hela tiden

men dom vill inte komma upp i min han i akvariumet

jag älskar dom av hela mitt allt o jag önskar till och med saker till dom så att jag kan bygga saker åt dom i julklapp🙂

men dom vill värkligen inte komma upp😐

snälla hjälp vad ska jag göra?😭

Annons:
lollynonna
2015-11-30 06:58
#1

Om dem bor i ett 700 liters akvarie är det inte konstigt att de inte kommer upp. De har ju massor av plats att springa på,då är du inte intressant längre. Du kan ha den i ett mindre akvarie tills du tycker att de är nog tama, sedan flytta tillbaka dem. Ha godis i handen. Prova massor av olika sorter. Lyft inte på husen,de måste ha en chans att fly och inte tvingade att komma upp :)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Anne.K
2015-11-30 08:23
#2

Som redan nämnts så är ju ett akvarium på 700 liter jätte roligt att va i. Då har dom inte längre behovet att vilja komma upp. För de finns så mycket i buren att göra då. Vill du börja handträna dom så är ju rådet att ha dom i ett mindre akvarium tills vidare, tills du känner dig nöjd med hur villiga de är att klättra upp i handen. Sedan efter det kan du testa att ha dom i det stora igen och se om de fortsätter att komma upp till dig. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

linneapopcool
2015-11-30 21:05
#3

Min gerbil gör också det jag undra också varför

Qanin
2015-12-02 18:15
#4

Ja men de va förut vi hade ett 700 liters akvarium men när vi hade de så dela vi på de så att tjejerna på en sida o killarna på en sida men nu har vi ett mindre akvarium

Tsunamis
2015-12-04 12:31
#5

350L  är fortfarande väldigt stort och de tycker det är roligare i buren. Prova med 150L i storlek, liten nivå med spån (ca 10cm) och muta med solrosfrön, mandelspån ur handen.

MvH  Tsunamis

Qanin
2015-12-23 22:26
#6

jag tror jag srev att jag har bytt akvarium nu

Annons:
[dvärgkaniner]1
2015-12-23 23:28
#7

#5 Håller med 👍

Upp till toppen
Annons: