Annons:
Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 1275 ggr
Gerbil2
11/26/15, 7:35 AM

Sjuk??

Hej, min gerbil Gaby verkar sjuk, hon har alltid halvslutna ögon, är uppburrad och piper ofta, jag kan skicka en bild på henne sen i kommentarerna. :(

Annons:
Anne.K
11/26/15, 9:04 AM
#1

Hur länge har hon haft dessa symptom?

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Gerbil2
11/26/15, 3:13 PM
#2

Lite igår och hela dan idag :(

Anne.K
11/26/15, 3:28 PM
#3

Piper det när hon andas? eller är det mer som ett klickande ljud? Äter och dricker hon något? hur är aktivitetsnivån på henne?

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Gerbil2
11/26/15, 3:37 PM
#4

Hon knaprar långsamt på träet ibland, hon rör sig inte så mycket och sitter antingen bakom huset eller i huset, hon piper när min andra gerbil kommer. Jag har inte sätt henne äta…

Anne.K
11/26/15, 4:16 PM
#5

Det kan vara så att hon eventuellt brunstar. Gerbilhonor kan bete sig märkligt vid brunst. Så avvakta till i morgon och se om hon är mer sig själv då. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Gerbil2
11/26/15, 4:20 PM
#6

Jag kommer inte ihåg, var brunstar när hon VILL få ungar eller när hon har ungar i magen? Hon är född väcka 40.

Annons:
Anne.K
11/26/15, 4:22 PM
#7

Nej honor brunstar var 4:e dag ungefär. Det är då dom vill para sig. Men brunsten går över efter en dag och gerbilen är sig själv igen sedan. Så avvakta till i morgon som sagt och se om hon är sig själv igen. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Gerbil2
11/26/15, 4:26 PM
#8

Men isåfall så brunstade hon igår också… men ibland blir jag orolig att jag har fått 1 hona och 1 hane för dem ligger ibland på varandra som om dem ska para sig… :}

Upp till toppen
Annons: