Annons:
Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 922 ggr
Dessewffy
10/5/15, 1:13 PM

Ensam gerbilhona

Hej alla! Imorse upptäckte jag att min ena gerbilhona tyvärr dött under natten, så står nu med en ensam hona kvar. Jag har planerat att inte fortsätta med gerbiler och vill därför inte köpa en bebis (som jag gjort tidigare när någon av dem gått bort). Muffin som hon heter är 3 år gammal men väldigt pigg och glad. Det jag vill fråga er om är - tycker ni att jag ska ha henne ensam nu resten av hennes liv? Och om inte, vet ni någon som omplacerar en hane i samma ålder? Jag vill gärna undvika att detta händer igen i så stor mån som möjligt, självklart så diffar det ju när dom går bort osv men som sagt, så nära i ålder som möjligt. Om de nu inte finns en hane till oss så kanske någon är intresserad av att omplacera min tjej, det är helst inte mitt första alternativ men vill såklart göra det bästa för henne.. Berätta gärna vad ni tycker och om ni vet någon lösning för oss! Tack! :)

Annons:
[dvärgkaniner]1
10/5/15, 2:19 PM
#1

#0 Jag tycker att du borde köpa 2 stycken honor kring 6-8 veckors ålder, annars så kan du ju köpa en hane kring hennes ålder 🙂

Hon är ju så pass gammal så jag tycker inte du borde omplacera henne.

Dessewffy
10/5/15, 2:41 PM
#2

Tack för svaret! Ja det är ju ett alternativ, saken är bara den att jag inte hade tänkt fortsätta med gerbiler just nu då jag vill ha en liten paus. Men om jag skulle göra det, kan jag sätta in två bebisar till henne? Finns det inte risk att någon blir utstött?

Anne.K
10/5/15, 3:00 PM
#3

Eftersom din hona är såpass gammal så kan du hålla henne ensam så länge hon visar att hon mår bra av det. Se bara till att spendera extra mycket tid med henne och ha mycket sysselsättning i buren.

Att sätta in 2 bebishonor med en vuxen hona skulle inte jag rekommendera iaf. honor är mer revirshävdande så att försöka föra in 2 småhonor kan vara komplicerat även om de små inte är könsmogna så kan den vuxna hävda sig ordentligt.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Dessewffy
10/5/15, 3:45 PM
#4

Ja men det är lite det spåret jag varit inne på, och skulle det visa sig att hon mår dåligt över det så får jag tänka om därifrån. Jag är dessutom lite rädd för det som hände förra gången - då köpte jag en bebis till min äldre hona och hon gick bort bara kort därefter, det är ju ändå en viss ansträngning med bebisar. Tack snälla för ditt svar!!

Anna-Malin L
10/9/15, 5:31 PM
#5

Jag letar efter en äldre hona till vår ensamma gerbilhane, om du trots allt skulle vilja omplacera henne. Vet inte var du bor, jag bor i Skåne.

Disyerto
10/14/15, 9:46 AM
#6

Ifall du vill behålla henne har jag en äldre gerbilhane som passar som sällskap.

Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

Annons:
annaforsgren
10/26/15, 9:17 PM
#7

jag söker efter en äldre gerbilhona, var bor du?

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Upp till toppen
Annons: