Annons:
Etikettbeteende-temperament
Läst 541 ggr
ForeverEmma_
8/29/15, 11:37 AM

Flying Saucer

Jag har ett lite dilemma här hemma. Två av mina Wilda och Kardemumma, ni kanske har läst om dem förut, är ju helt olika i personligheten. Wilda är superlat och stannar helst i buren för alltid, medans Kardemumma är den superaktiva som har någon form av "diagnos" (på skoj). Hon är lixom miss Speedy Gonzales gånger hundra. 

Då jag är väldigt rädd att dem ska börja bråka när jag rastar dem tillsammans ute i badrummet pågrund av att dem ska göra upp om Dominans på den nya platsen så får dem inte vara ute mer än 10min. Sist( i förregår)  dem var ute så blev Wilda väldigt på Kardemumma så dem åkte in redan efter 4min. Vet lixom inte om jag ska börja igen att testa rasta dem en och en igen eller hur jag ska göra. För när jag rastade dem en och en så blev det tillslut varje gång Wilda kom tillbaka in i buren efter 15min så blev det att Kardemumma jagade henne några sekunder innan hon insåg att det var hennes kompis. Vill inte att det ska hända igen, så känner mig som en hemsk ägare mot dem för jag inte kan ge dem (speciellt Kardemumma) den typen av motion dem behöver. Mitt andra gerbilpar rastar jag en och en då dem inte funkar vara ute tillsammans och för dem är det inga problem när den andra kommer tillbaka till buren (rastar den dominanta först).

Men har två frågor, var av en an dem dök upp nu när jag skrev detta.

1. Kan man köpa en Flying Saucer och ställa in den i buren när jag väl är inne i mitt rum (där dem bor) så jag kan hålla koll ifall dem skulle börja tugga på den?

2. Kan det vara så att vissa gerbiler bara inte gillar att lämna buren? (Syftar på Wilda då hon som skulle behöva gå ner lite i vikt. Hon gillar dels inte var i handen mer än några sekunder innan hon nafsar och vill ner igen)

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Annons:
fluffis
8/30/15, 5:11 PM
#1

1. Mina visade inget intresse för det men prova kan du ju alltid. Det kräver en plan stabil plats att stå på. Kanske inte alltid så lätt att hitta i en gerbilbur :)

Upp till toppen
Annons: