Annons:
Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 736 ggr
Safireee
2015-08-24 18:32

(K) Gerbiler och/eller akvarium (Gbg)

Jag och mina barn (8, 4 år) letar efter två unga gerbiler som ska få flytta hem till oss. Vi är mest intresserade av de olika gul/brunaktiga färgerna (ej svart, vit, fläckiga) och vi vill ha en av varje färg. Vi är också ute efter ett akvarium som är 80 cm långt (men planerar att börja med en samlalåda om vi inte hittar något till en början). Någon som har bebisar som snart är leveransklara runt Göteborgsområdet? (Möjligen om det kan ordnas via djurskjutsgrupperna?) Hör av er!

Annons:
lollynonna
2015-08-24 18:48
#1

Jag bor inte i göteborg, snarare  andra sidan av sverige. Men uppfödare är bla disyertos, tsunamis och kanske någon mer jag inte kommer ihåg.

Men har ingen av de ungar så har jag ev ungar om ca en vecka, så om 7 veckor är de leveransklara isf. Transport går att lösa, ha själv 2 st från göteborg :)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Tsunamis
2015-08-24 19:57
#2

Jag har inga ungar just nu men kolla med Anne.K (Myomorphas) hon har tänkt lägga ner så jag tror hon har ungdjur runt 2-3 månader ca. 

Hon bor i Skara men jag har tänkt träffa henne inom 1-2 veckor så jag skulle kunna transportera åt henne. Jag bor i Partille men jobbar inne i Göteborg så skulle kunna ses i stan också.

MvH  Tsunamis

Mysgerbiler
2015-08-24 20:02
#3

Jag bor i Vänersborg, drygt en timme norr on Göteborg och jag åker ofta till Göteborg och Mölndal. Just nu har jag en kull på gång som beräknas födas den 6 september. Tyvärr är det redan lite kö där. Så det är inte säkert att det kommer finnas gerbiler över ur den kullen. Men jag får en till kull i början av oktober. Gå gärna in och kika på min hemsida för mer information! :) www.mysgerbiler.weebly.com

[dvärgkaniner]1
2015-08-24 20:23
#4

Jag har en kull som väntar, mamman är Burmese och Pappan Burmese. Dessa ungar kommer säljas tidigast 6 veckors ålder. 

Besök gärna min hemsida: http://412249640949509035.weebly.com/

[dvärgkaniner]1
2015-08-24 20:25
#5

Tyvärr så ligger min uppfödning i Umeå men transport går nog att ordna. Du kan kika på mamman som heter OLW, pappan är inte på min sida ännu eftersom jag renoverar :)

ScarletMajesty
2015-08-25 05:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag har två hanar som vill flytta :) de finns dock i Uppsala men har vänner som ska ned till Göteborg på söndag/måndag så skjuts finns :)

Annons:
Safireee
2015-08-25 08:57
#7

Tack för alla förslag! :-) Jag funderar på ett par från Myomorphas (vore toppen med skjutshjälp Tsunamis! Bor dessutom nära Partille), men undrar även hur gamla hanarna är Scarlet Majesty? Vilka färger?

Tsunamis
2015-08-25 10:37
#8

Inga problem alls eftersom jag ju ändå ska träffa henne. 🙂

Hon postade inlägg nyligen med de djur hon letar hem åt. Du ser dem här: http://gerbiler.ifokus.se/discussions/55d5d4a4ce12c42554000d0a-nedskarningar-hos-myomorphas-gerbiluppfodning?discussions-1#9

MvH  Tsunamis

Akkia
2015-08-25 20:38
#9

Lollynonna Vi funderar på att köpa två unga hanar till vår 12 åriga dotter. Bor i Kalmar län och förstår det som att det kanske är här i närheten som du också finns? Vet inte om dottern kan ge sig till tåls sju veckor ☺ vet du om det finns någonstans där man kan köpa tidigare? Mvh Annika B

lollynonna
2015-08-25 20:48
#10

#9 Nej tyvärr bor jag inte i Kalmar län, men transport går alltid att ordna! Annars så kan du läsa tråden så ser du många bra uppfödare som har svarat!🙂

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Safireee
2015-08-27 22:01
#11

Tack så mycket för alla tips! Har bestämt mig för Myomorpha's Flitter Flower (4 mån, agouti) och Myomorpha's Honey Dance (6v, nutmeg). Tsunamis står för leverans från Skara till Göteborg (Partille). :-) Längtar jättemycket tills de kommer! Nu blir det till att fixa allt till deras nya hem.

Safireee
2015-08-27 22:03
#12

(3 månader ska det va… Kan inte räkna. %-))

Tsunamis
2015-08-28 12:36
#13

PMar dig min kontaktinfo 🙂

MvH  Tsunamis

Annons:
Upp till toppen
Annons: