Annons:
Etikettburar-inredning
Läst 965 ggr
Yohanna96
2015-07-02 17:00

Gerbil i SAMLA-låda ?

Kan jag ha en gerbil i en 130 Liters samla låda? 

om någon har gerbiler i samla låda lägg gärna upp en bild :)

Annons:
elina.k
2015-07-02 17:15
#1

Alltså, jag själv skulle inte rekommendera det då jag har erfarenhet utav att gerbiler vanligen hellre bor i riktig bur. 

Hoppas gerbilen får det bra!

1800 talet  gav rättigheter åt slavar.

1900 talet gav rättigheter till kvinnor.

Jag hoppas jag kan skriva att 2000 talet gav rättigheter till djur. 

Yohanna96
2015-07-02 17:18
#2

mina andra två bor ju i ett 350 liters akvarium. Denna herre bodde med dom förut men pågrund av bråk bor han nu själv. 

Nu bor han i en duna bur men den känns så liten.

Fluffinen
2015-07-02 17:28
#3

Det är många som använder samla lådor och vissa har satt ihop dem med varandra och gjort riktigt fina saker. Jag personligen hade nog hellre haft en Samla-Låda än en duna bur då dem oftast är lite små o trånga för gerbilerna i mitt tycke. Men de beror ju på hur stor duna bur de är också.

Jag själv tänkte ju skaffa Samla låda men sen kom jag över ett terarium och akvarium till mina så det blev aldrig någon samla. De enda du bör tänka på är att ordna något sorts lock åt den om du väljer att ha en samla låda.

Yohanna96
2015-07-02 17:38
#4

Jag letar akvarium/terrarium också. men har tyvärr inte så stor budget då jag även måste hämta hem ena våran hamster unge igen som även hon behöver en större bur.  

Min tanke är att ta bort en stor del av locket och sätta nät där istället :)

lollynonna
2015-07-02 17:40
#5

#1 Vad menar du med riktigt bur? Gerbiler ska absolut inte ha gallerbur!

Ts, ja det kan du. Jag har själv 2 samlalådor. Se till att fixa locket bara! Så att det kommer in mycket luft. I dunaburar ryms det inte så mycket spån,så det är inte jättebra. JAg tycker att samla är bättre!:D

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Fluffinen
2015-07-02 17:43
#6

#4 Då tycker jag det låter som en bra lösning med samlalåda, absolut inget fel med det. Jag tror även de locket kommer fungera om du lyckas fästa gallret ordentligt. se till o ha galler som inte kan skada gerbilen bara :)

Annons:
Anne.K
2015-07-02 18:01
#7

130 Liters SAMLA låda är kanon som gerbilbur. Så praktisk och smidig med sina hjul med och billig i inköp. Jag brukar rekommendera denna låda till mina köpare som inte alltid lyckas få tag på begagnade akvarium. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Upp till toppen
Annons: