Annons:
Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 463 ggr
Yohanna96
2015-06-29 18:51

osämja i flocken

 Nu har mina gerbil hanar bråkat igen. Dom bårkar och sen kan dom vara bästisar igen i 2-3 månader och blir det blodiga bråk igen och sedan blir dom sams igen. 

Bråken börjar bli lite värre än tidigare. Ingen av som skulle trivas att bo själva då dom älskar att ligga och mysa ihop annars. Jag har inte plats för 3 stora akvarium och att ha dom i små burar är inget alternativ då jag inte tycker det är ett värdigt liv för gerbiler. 

Dom är Väldigt gamla. 

Nu till frågan, ska jag hoppas på att de blir sams igen eller är det dags att börja fundera på om dom kanske ska få vandra vidare till himlen? Jag älskar dom alla enormt mycket, men jag vågar inte ens lämna dom själva hemma ifall det blir bråk igen. 
Hur hade ni gjort? just nu bråkar dom inte längre. men dom sover inte med varandra heller. alla verkar nedstämda.

Annons:
redsteinedrose
2015-06-29 21:16
#1

gerbiler som en gång har hamnat i stor-bråk kommer aldrig sluta :/ tyvärr kan de slåss tills en dör eller får skador som leder till komplikationer. hade de bara små bråkat (inget blod, synliga skador eller psykisk ohälsa hos en av parterna pga bråket) skulle det inte funnits någon anledning att sära på dem. 

tyvärr är det nog bäst att sära på dem då flocken inte är stabil längre, innan någon blir allvarligt skadad.

Yohanna96
2015-06-29 21:42
#2

Det är så svårt. Ingen mår värst bra just nu, men ingen av dom kommer måbra själva heller. Framför allt inte eftersom att allt jag har att erbjuda just nu är en liten dunabur till den hane som är mest skadad. 

Känns så hemskt och jag vet inte vad jag ska göra. Dom är mina älsklingar och  att se dom vara så nedstämda gör mig så ledsen.

[[dvärgkaniner]]
2015-06-29 23:10
#3

Jag skulle nog sälja två av hanarna för att jag inte vill att gerbilerna ska skada varandra. Då skulle jag sålt till någon som har redan en gerbilhane som är 5-6 veckor gammal.

Anne.K
2015-06-30 10:57
#4

Oavsett vad så bör du sära på hanarna. De trivs inte med varandra och risken är hög att de kommer döda varandra om de fortsätter att leva tillsammans. Så det första du ska tänka på är att sära på dom. Sedan får du överväga om du ska omplacera dom till hem där de kan få nya kompisar ifall du inte har möjlighet att ha 3 burar själv och skaffa nya kompisar.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Yohanna96
2015-06-30 20:46
#5

Dom två äldsta bråkar inte med varandra så dom bor ihop i deras stora akvarium nu.  Den yngsta och mest skadade bor för tillfället i en sjukbur och jag hoppas att han kommer klara sig.

Yohanna96
2015-07-01 22:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

en bild på honom. Idag verkar han äntligen lite piggare. han har spenderat lite extra tid med mig och hundarna nu när han bor själv. 

Jag hoppas verkligen att han klarar sig nu :)

Annons:
[[dvärgkaniner]]
2015-07-02 10:15
#7

Hoppas han klarar sig!❤️

Upp till toppen
Annons: