Annons:
Etikettbeteende-temperament
Läst 469 ggr
annaforsgren
2015-05-29 09:26

Sätta ihop hanar 1+2

Hej! Jag vet att det är en liten chans att det fungerar, men jag vill fråga ändå för att höra om någon av er har testat och det fungerat?

Har två hanar, Den äldsta är pappan (3-4år), sonen är (2år) och den yngsta hanen som jag skulle vela sätta ihop med de andra två är (5-6 månader).

Anledningen till detta är för att den yngsta hanens burkompis gick bort hastigt och nu är han själv och vill hela tiden komma upp ur buren för att han är ensam och uttråkad. Har svårt att hitta nya unga gerbiler till salu.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Annons:
Anne.K
2015-05-29 10:04
#1

Det är tyvärr svårt att få in en vuxen hane bland 2 andra vuxna hanar som redan är etablerade med varandra och har sin rangordning. Det är nog dömt att misslyckas. Och för att det ska finnas minsta chans till att det lyckas så krävs det enormt tålamod och att man kör ihopsättnings proceduren i flera veckor eller i månader till och med. Men inte ens då är det en garanti att det kommer lyckas.

Att få tag på unga gerbiler kan du ju söka dig utanför stockholm. Transport brukar ofta gå att ordna bara man är aktiv och letar.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[[dvärgkaniner]]
2015-05-29 16:48
#2

Jag skulle inte rekommendera att sätta ihop en vuxen hane med två andra vuxna hanar. Jag skulle köpa en bäbishane till kompis om jag var du 🙂

Upp till toppen
Annons: