Annons:
Etikettköp-sälj-omplacera
Läst 448 ggr
Rosasocke
4/21/15, 10:52 PM

omplacerings pris?

Vad tycker ni är rimligt som omplacerings pris? Det gäller en person som inte kan ha kvar två gerbilhonor, hon vet inte hur gamla dom är eftersom dom är från djuraffär. Igår ett gerbilarium och lite smått pch gott som jag ändå kommer att gå byta ut, bara undrar va ni tycker är rimligt pris?

Annons:
Yuuuhanna
4/21/15, 11:16 PM
#1

En symbolisk summa. Det beror ju lite på i vilket skick djur och grejer är i, men upp till 500.- kan väl va rimligt? (Det beror ju också på hur "seriös" omplaceringen är.)


Rosasocke
4/22/15, 10:36 AM
#2

eftersom jag redan har både bur, spån och mat så behöver jag egentligen bara individerna. Eftersom buren är av galler och det vill jag inte att dom skall bo i :) 

hon omplacerar dom pga att hon inte har tid, hon har haft dom i kanske 2månader eller 3 för innan va det en annan som omplacerade dom.

Anne.K
4/22/15, 12:09 PM
#3

Om du köper enbart individerna så hade iaf. inte jag betalat mer än 200 kr för paret, då de är djuraffärsgerbiler, samt så har de redan omplacerats tidigare. Jag hade väl kanske föreslagit ett pris på 100 - 150 kr för enbart gerbilerna ifall inte säljaren har angett något pris redan.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Rosasocke
4/22/15, 2:08 PM
#4

Okej :) då har jag lite riktlinjer i alla fall :)

Yuuuhanna
4/22/15, 9:15 PM
#5

Jaha men utan saker till, håller jag med #3. Max 200:- för paret.


Upp till toppen
Annons: