Annons:
Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 671 ggr
Almaberglund
3/30/15, 3:37 PM

Spikar i gerbil hus

Hej! Idag skulle jag städa lite i buren sen så när jag skulle ta ut mina hus som jag har till dom så såg jag att den som jag köpte för nån dag sen hade spikar i sig! Jag tycker det är jätte idiotiskt att dom har spikar i om dom vet att dom gör hus till gnagare lixom man hör på ordet gnagare dom gnager på allt jag blir så sur och rädd för jag skulle försöka titta i munnen på dom men det tyckte dom inte om så jag lät dom vara! Men vad ska jag göra ska jag be om pengarna tillbaka eller inte göra nåt eller vad ??

Annons:
lollynonna
3/30/15, 3:42 PM
#1

Du kan dra ut spikarna eller så kan du hamra till dem så att de inte skadar sig.

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[selmatelma1]
3/30/15, 4:26 PM
#2

Jag skulle ta ut husen ur buren..

Almaberglund
3/30/15, 5:00 PM
#3

1# ja men mina gnager skit mycket på husen så och jag titta men hitta inte alla spikar 2# japp har tagit ut det huset som har spikar i sig för att ta det säkra förre det osäkra :)

lollynonna
3/30/15, 5:16 PM
#4

#2 ja det kan man ju också göra,men om man vill ha kvar dem:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

ForeverEmma_
3/30/15, 5:39 PM
#5

Mina hus som jag har till mina gerbiler har spik i sig. Jag tycker dock att det är bättre att det är spik i husen än att dem är ihop limmade eftersom jag inte vet vad för lim dem har använt och så. Och sen är det bara vid varje städning gå igenom minsta lilla vrå av husen och kolla efter spik och dra dem som sticker ut.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

[selmatelma1]
3/30/15, 5:41 PM
#6

Spik kam dom göra illa sig på

Annons:
Wony
3/30/15, 8:32 PM
#7

Jag brukar se över alla spikade tunnlar och hus varje gång jag städar. Oftast är de både limmade och spikade, och då kan man drar ut spikarna med en tång när de börjar sticka fram.

Anne.K
3/30/15, 8:37 PM
#8

Jag gör som samtliga här har skrivit. Jag kollar igenom alla hus vid varje städning så att inga spikar sticker ut. börjar jag se något i riskzonen så drar jag ut den spiken innan jag lägger tillbaka huset. Håller man bara noga kontroll så kan man ha hus som är spikade. Men vet man med sig att man är dålig på att kontrollera så bör man satsa på hemmabyggda hus där man fäster med lim och plugg.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Upp till toppen
Annons: