Annons:
Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 439 ggr
gerbil99
12/20/14, 1:34 PM

Sätta ihop trots tumör?

För ungefär 1 månad sen försökte jag sätta ihop min hona på snart 3år med min hane på ungefär 2,5år. Det gick inte så bra, då de började bråka när jag satte ihop dem. De har sen dess fått sitta helt åtskillda i olika burar för ett nytt försök när jullovet börjar, alltså tills idag, eftersom att jag nu kommer att ha mycket tid och kommer kunna byta plats på dem tillräckligt ofta. :) Men för ungefär 1 vecka sen fick Mini (hanen) en tumör(?) på sin doftkörtel. Vi åkte till en smådjurskunnig veterinär som trots allt inte kunde se om det var en tumör eller något annat. Hon trodde iallafall att han skulle kunna leva med den. :) Kan en ihopsättning på något sätt förvärra hans tumör eftersom att den är just på Doftkörteln? Eller att den stör själva "blandningen" av deras revirmärkning? :/

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

Annons:
gerbil99
12/21/14, 9:28 PM
#1

Ingen som har något att säga om det här? Skulle ni ha startat en ihopsättning trots doftkörtel-tumören? Behöver verkligen hjälp men vet inte vem jag ska fråga… :(

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

[[tjattehonung]]
12/21/14, 9:44 PM
#2

Jag tror inte att det är något problem, hade själv en gerbil med en sådan tumör och han påverkades inte alls av den :)

Upp till toppen
Annons: