Annons:
Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 641 ggr
MsLokke
12/13/14, 10:48 PM

orolig ägare

Hej! Idag hämtade jag hem två gerbildamer som behövde omplacering som är ca ett år. Förra ägaren lämnade dem i förmiddags på ett djurhem, där jag hämtade dem runt 15-tiden. De hade inte något vatten med sig i transportburen, och de har inte druckit något alls sedan jag hämtade dem. Är orolig över att de inte fått i sig vätska på kanske 12 timmar om inte mer. Stundvis är de jättetrötta och slöa, vissa stunder gräver de runt och lever rövare. Bör jag vara orolig? Hur kan jag göra för att få i dem vatten? Jag känner ju inte dessa gerbiler än, så det är svårt för mig att säga om de beter sig annorlunda :/ tacksam för snabbt svar och för tips!

Annons:
LillyAmanda
12/13/14, 10:55 PM
#1

Du behöver nog inte vara orolig, men håll noga koll på dem. Vet inte hur de är med gerbiler men om du ger gurka får de ju i sig mat och vatten på en gång.

**//Amanda

-Aida-
12/13/14, 11:01 PM
#2

vissa djur i nya hem vill inte äta eller dricka på ett tag, i alla fall gnagare vet jag är så, dom dricker på natten när dom känner sig mer bekväma i sin bur, de är min erfarenhet, oftast behöver dom bara vänja sig.

MsLokke
12/13/14, 11:18 PM
#3

Tack för tipset LillyAmanda! :) Är ju lite extra nojig nu när jag precis fått hem dem också :p vill bara att de ska ha det så bra som möjligt och vara glada och nöjda med livet, liksom! :) Tack så mycket för snabba och lugnande svar!! :)

[erikkarl1]
12/14/14, 10:21 AM
#4

Har dom vattenflaska nu o mat ? Du kommer se att dom kommer dricka o äta

Disyerto
12/14/14, 12:32 PM
#5

Har du vattenflaska eller vattenskål?

Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

Maddes.gerbiler
12/17/14, 11:59 PM
#6

Ha vattenflaska/vattenskål Eller ge dem gurka eller morötter. Samt lite goa frön ;) dem kommer dricka förr eller senare

Annons:
Upp till toppen
Annons: