Annons:
Etikettbeteende-temperament
Läst 590 ggr
Wellcraft
11/21/14, 7:17 PM

Stilla i handen och tassdarr?

Hej!
Båda mina gerbiler tassdarrar en del, dvs typ vibrerar från tassarna när de sitter i handen - vad betyder det? De är knappast rädda.

Aurora, min äldsta hona älskar att sitta helt stilla på ens bröst, eller i ens hand och bli klappad och gosad med, är detta vanligt? Hon är hellre stilla än springer runt i famnen.
Ziggy besvarar lite mer min allmänna uppfattning om gerbiler, hon är väldigt pigg och springer runt men kan om man ha tur sätta sig stilla i någon minut.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Annons:
Anne.K
11/22/14, 8:57 AM
#1

Grattis du har Gerbiler som spinner. :) De är trygga och nöjda i ditt sällskap. Det är inte så jätte vanligt med gosiga Gerbiler, men visst förekommer det :). Jag själv försöker delvis avla på Gerbiler som tassdarrar i min uppfödning då dessa har visat sig bli mycket tamare och gosigare än de som inte tassdarrar. Det är underbart när man får sådana mysindivider :).

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Wellcraft
11/22/14, 1:20 PM
#2

Gud så skoj o höra :)
Tack för svar :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

fluffis
11/22/14, 3:04 PM
#3

Hur kunde plötsligt gerbiler bli med versalt g? Har jag missat någon ny skrivregel? 🤔

Anne.K
11/22/14, 6:05 PM
#4

#3 jag skriver ifrån mobilen så det är autocorrect som gör så. Är det verkligen värt att anmärka en sådan sak i tråden?

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

fluffis
11/22/14, 6:10 PM
#5

#4

Jaha, vad konstigt. Förlåt att jag lät lite burdus. Var inte alls meningen. Jag blev lite chockad bara då du skrev så pass konsekvent och jag tycker att du brukar skriva så välskrivet i vanliga fall.

Hade det betytt något speciellt så hade jag tyckt det hade känts synd att missa det. Jag är här så pass sällan att jag hade mycket väl kunnat missa något  🙂

Anne.K
11/22/14, 6:33 PM
#6

#5 ingen fara. Det har blivit mycket skrivande ifrån mobilen senaste dagarna så mina inlägg blir tyvärr inte lika välskrivna som när jag skriver ifrån en dator. :P

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Annons:
tilde.wahlgren
12/20/14, 10:16 AM
#7

är det samma sak med hamstrar för min guldis darrar på samma sätt som TS beskriver ( sorry för OT )

                                         Hjärta SVEA Hjärta 

Upp till toppen
Annons: