Annons:
Etikettgenetik-färger
Läst 730 ggr
Iselinka
11/13/14, 4:20 PM

Vanlig teckning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det vanlig med randig näsa, och vad heter teckningen i så fall?

Annons:
Medaljjägaren
11/13/14, 4:26 PM
#1

Oj, jag har inte sett någon sådan förut i alla fall.

YEY, INSIDER!

lollynonna
11/13/14, 7:08 PM
#2

ja,den är vanlig. färgen heter black pied collared,och har den vita strån på rumpan är den black pied varigated:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Iselinka
11/14/14, 5:26 PM
#3

Ok, tack:)

Jag har fått 6 djur fördelat på 2 kullar med exakt samma, randiga näsa.

Vad lustigt

lollynonna
11/14/14, 8:38 PM
#4

#3 vad lustigt! om du behöver hjälp med fler färger är det bara att posta här:)

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

BjornKraft
11/14/14, 11:45 PM
#5

Vad heter en helsvart med vit slips och två vita ränder tvärs över framtassarna?

“Om mänskligheten skulle försvinna så skulle världen pånyttfödas i det rika balanserade stadium som existerade tiotusen år sedan. Om insekterna skulle försvinna så skulle miljön störta samman i kaos.” -Edward O. Wilson

Iselinka
11/15/14, 12:20 AM
#6

Alla mina helsvarta har haft lite vitt slips:) Har hört att det är nästan omöjligt att helt avla bort vitteckningen..

Annons:
Cochon
11/15/14, 12:09 PM
#7

#6 Det är för att det är ett dominant anlag. :) 
(har jag för mig i alla fall)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Anne.K
11/17/14, 7:20 PM
#8

#5 de flesta svarta får just det där vita markeringarna. Vill man ställa ut så är inte detta önskat då man vill ha dom med så lite vitt som möjligt enligt standarden. Men som sagt de är vanliga Black. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

BjornKraft
11/17/14, 9:43 PM
#9

Jag tycker att dom är superfina!  :-) Jag gillar särskilt det svaga strecket över framtassarna.

“Om mänskligheten skulle försvinna så skulle världen pånyttfödas i det rika balanserade stadium som existerade tiotusen år sedan. Om insekterna skulle försvinna så skulle miljön störta samman i kaos.” -Edward O. Wilson

Disyerto
11/19/14, 6:01 PM
#10

Den vitteckningen som är med vit bläs (vit streck över nosen) kan se lite olika ut. Och beroende på "mönster" eller utformning har teckningen olika namn. Den teckningen som gerbilen på bilden har heter Pied Collared som #2 skrev.

Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

Upp till toppen
Annons: