Annons:
Etikettbilder-berättelser
Läst 651 ggr
gerbil99
10/31/14, 3:13 PM

Vad var fel?

Chilli och Mini har suttit i delad bur i 3 dagar idag och då har jag bytt plats på dem 4-5 gånger/ dag. Jag har hela tiden tittat efter positiva och negativa beteenden hos dem och vad jag har sett så har de inte visat något av de negativa beteendena. Av de positiva har jag sett att de sniffar på varandra och vänder sig om utan att göra någon notis om den andre (som att de säger " jaha, där var du") och håller öronen i en normal position. Idag tog jag därför bort gallret mellan dem och lät dem träffas. I början såg det bra ut men sen gick något väldigt fel. :( Jag antar att jag hade för bråttom och borde ha låtit dem vara i delad bur ett tag till. Ingen blev skadad och nu sitter de i en delad bur igen vilket de kommer att få göra tillräckligt länge den här gången… :/ Min syster filmade medan jag hade handskar på mig för att kunna sära på dem. Sekunden efter att filmen slutat särade jag på dem. Här är filmen. Skriv gärna vad ni tror gick fel. Jag tror att jag helt enkelt hade lite för bråttom med att sätta ihop dem och egentligen ha väntat några extra dagar med det. :/

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

Annons:
Tsunamis
10/31/14, 9:23 PM
#1

Kan ha varit för få dagar ja men oroa dig inte. De börjar inte 'om från 0' igen så att säga, utan testa igen om 3 dar till bara. 

Det ser ut att vara den där agoutin som försökte mopsa upp sig fast den är helt klart mindre än den andre vilket den också måste förstå.

MvH  Tsunamis

gerbil99
10/31/14, 10:12 PM
#2

#1 Jag var faktiskt lite orolig att jag skulle ha förstört allt nu… Men vad bra att det inte va så, ska försöka igen senare då! :) Haha, lilla Chilli förstår nog inte att Mini är större än henne. Tack för hjälpen :)

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

[VampireGirlElvira]1
10/31/14, 11:21 PM
#3

Det var nog lite väl tidigt att sätta ihop dom båda. Men det var tur att det inte gick längre än det där. :) Hoppas att allt läser sig mellan dom senare.

gerbil99
11/8/14, 1:29 PM
#4

Idag försökte jag sätta ihop dem igen… Tyvärr gick det sådär… :/ De stod länge sida vid sida och nosade på varandra. Chilli var den som tog bak öronen och så blev det en liten boll av dem även den här gången. :( Satte sen ihop dem igen och den här gången stod de ännu lägre och nosade på varandra. Chilli drog bak öronen och lät lite med tänderna. Efter en stund vart det en boll av dem även nu som jag snabbt särade på. Nu sitter de i delad bur igen :( Det börjar kännas lite hopplöst och jag undrar om det är jag som gör nåt fel. De är ju ändå ett hona+hane par och de brukar ju gå ihop ganska lätt… Är det någon uppfödare som finns i stockholmsområdet som kanske skulle kunna hjälpa mig med ihopsättningen? Vet inte om jag klarar det själv. :/

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

ossilian
11/8/14, 8:31 PM
#5

En lite tanke - är du helt säker på könen? Kan det vara två honor? Du har gjort allt enligt konstens regler, flera gånger om dessutom, ändå fungerar det inte. Jag hade faktiskt funderat på att ge upp om jag var du. Situationen måste kännas stressande för både dig och gerbilerna.

Anne.K
11/9/14, 8:01 AM
#6

Hur länge har du låtit dom sitta i delad bur innan du släppt ihop dom?

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Annons:
gerbil99
11/9/14, 9:17 AM
#7

#5 Nä, det är en hona och en hane. :) #6 Första gången jag släppte ihop dem hade de suttit i delad bur i 3 dagar. Den här gången har det gått hela 11 dagar… :/

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

Upp till toppen
Annons: