Annons:
Etikettmat-utfodring
Läst 605 ggr
The Animallovers!!!
2014-10-28 14:41

Protein!

Hej! Gerbiler behöver ju protein! Jag ger ägg ibland som jag vet innehåller protein men dem får det inte jätteofta. Men vilken mer mat kan de få som innehåller protein? Jag vet att man kan ge kokt fisk eller kokt kött men vi har det aldrig här hemma:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Annons:
AnneN
2014-10-28 14:59
#1

Jag ger dels en foderblandning som innehåller protein och dels kompletterar jag med att ibland ge några kulor kattfoder. Mina gerbiler är inte alls förtjusta i färskmat eller annat som är blött/kladdigt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anne.K
2014-10-28 15:03
#2

Jag rekommenderar att ge syrsor eller mjölmaskar bland annat som proteinkälla. Det bästa är färska sådana, men om man tycker det är otäckt så kan man även köpa frystorkade. Jag själv blandar ner frystorkade syrsor och mjölmaskar i mitt egenblandade foder för extra protein, och detta uppskattas hos de flesta av mina gerbiler. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Gerbilles
2014-10-28 15:51
#3

Färskmat som är rikt på protein förutom kött och fisk är bland annat ärtor, broccoli, spenat, linser, olika sorters bönor, etc. 🙂

The Animallovers!!!
2014-10-28 16:47
#4

Tack för tipsen allihopa:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Disyerto
2014-10-28 19:42
#5

Sojabönor innehåller också stora mängder protein.

Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

Cochon
2014-10-29 17:13
#6

#2 Vad häftigt! ^^ men asså är de verkligen intresserade av t.ex. färska mjölmaskar? :-O tror jag ska försöka leta reda på några för om de gör det är det lite kul ju. xP

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
Anne.K
2014-10-30 09:13
#7

#6 det kan ju variera mellan individer. men du kan absolut testa om du vill och se om dina gerbiler uppskattar det :) .

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Upp till toppen
Annons: