Annons:
Etikettburar-inredning
Läst 1514 ggr
The Animallovers!!!
2014-10-11 11:15

Hur kan jag inreda i en samla?

Hej! Jag har en smala låda till mina små pälsklingar, dem har mycket spån och trivs bra. Men… Jag vet inte hur jag ska inreda! Just nu har dem en vanlig hylla som jag gjort själv, sen får dem kartonger kanske var tredje dag eller så. Och toarullar. Vill så gärna köpa en massa trätunlar och hus och grejor när jag hittar en bar affär då jag har längta efter att inreda roligt med trägrejor och sånt. Så visa jättefärna bilder på era gerbilers samla lådor till hem:) behöver så himla mycket inspiration:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Annons:
The Animallovers!!!
2014-10-13 20:48
#1

Behöver verkligen inspiration:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

The Animallovers!!!
2014-10-15 16:33
#3

Tack! Ska försöka hitta en såndär hylla som ForeverEmma_ hade:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Emouse
2014-10-15 16:49
#4

Hyllan finns på arken zoo:) 149:- har jag för mig att det kosta när jag köpte min:)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

ForeverEmma_
2014-10-15 22:27
#5

Den hyllan är super bra! Dem kan hoppa ner och upp utan problem i sandbadet, man kan ha två matskålar, en gnagarstång eller vad man ska kalla den. Den är även stöd så att deras kokosnöt inte ramlar ner och försvinner och vattenflaskan får dem ett eget hyllplan till :)

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

The Animallovers!!!
2014-10-16 15:20
#6

Ja sen ser verkligen bar ut:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Annons:
[Annellie]
2014-10-19 23:00
#7

Ett tips är att INTE köpa träsaker. Dom kostar massor och blir slaktade snabbt..Ta istället vara på toarullar med och utan papper. Mina älskar att få en hel rulle att klättra lite och slita sönder. Sparar även alla små kartonger och lådor som man köper pasta/ägg i osv.

Hade mina första gerbiler i en samla låda, skulle verkligen inte rekomendera någon det, mina bröt sig ut flertal gånger. Det är INTE kul att ha massa gerbiler springandes lösa i lägenheten :/

Anne.K
2014-10-20 12:08
#8

#7 Jag som föder upp använder i princip enbart samlalådor som burar och det fungerar utmärkt, har inte haft en enda söndergnagd låda. 
Men självklart finns risken att de kan gnaga sig ut, men ser man bara till att ha en stimulerande bur så brukar det inte vara några problem med gerbiler som gnager i själva buren. :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

The Animallovers!!!
2014-10-20 14:21
#9

Mina har aldrig vista tecken på att gnaga sig ut:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Cochon
2014-10-24 22:10
#10

#7 Nja, tycker inte man ska såga träleksaker. Träleksaker är trevliga och fina, men istället kan man ju försöka snickra ihop några själv. Det är enkelt gjort, man får dem precis som man vill ha dem och om de gnagas itu så kan man göra en ny för en liten kostnad. :-)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

thea_thea
2014-10-27 07:55
#11

När jag hade samla la jag i ett HUTTEN vinställ från IKEA och en skokartong och fyllde med spån. Såklart hade jag i alla vanliga saker också! Sen med vinstället kan man lägga äggkartonger som hyllplan. Sen är det bara att lägga ut nya om dom blir söndergnagda. Jag ska leta och se om jag hittar några bilder!

Roze4235
2014-10-27 18:04
#12

Nej, därför man INTE och jag menar INTE ska köpa trähus och sådant är för att sakerna är STIFTADE. Så.. Om gerbilerna tuggar på dem sticker det ut tokvassa stift i ögonhöjd för dem. Vet inte hur många gånger jag sett dem ha sådana på djuraffär och jag har blivit tvungen säga åt dem att de är STIFTADE. Ibland blir man ju bara TRÖTT! Varför gör dem ens saker som gerbilerna kan göra illa sig på?! Och så finns ju dessa "underbara" hjul med små hål i så dem kan fastna med tårna, hjulet jag köpte men sedan insåg att dem kan sticka in huvudet och kapa det. Alltså jag blir bara såååå arg! Det finns säkert fler saker man inte ska ha som jag inte kommer på nu.

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

Roze4235
2014-10-27 18:06
#13

Första hjulet man INTE ska ha. (Ej min bild)

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

Annons:
ForeverEmma_
2014-10-28 13:52
#14

#12 Man ska inte ens ha hjul till gerbil. Det är inte bra för deras rygg. Så istället för at rata träsaker kanske du ska rata hjulen istället

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Roze4235
2014-10-28 13:55
#15

Därför jag ratar träsakerna är för att dem är stiftade i ögonhöjd för gerbilerna. Och det är inte alls dåligt med hjul för gerbiler. De behöver motion. De beror på hur litet hjul man har till dem. Har man ett STORT hjul så är det ingen fara.

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

The Animallovers!!!
2014-10-28 14:07
#16

Nej, som Forever_Emma säger och jag så är hjul inte bra för gerbiler. De har ju så långa svanas, det finns kanppast så stora hjul som gör att gerbilerna slipper att böja på rygg och svans… Och förresten så är ju svansen en förlängd ryggrad. Så när gerbilerna springer i hjulet så böjs svansen som då är ryggen. Så istället för att köpa hjul så kan man rasta gerbilerna på det sättet som jag tycker även att hamstrar bör göra, låte de springa fritt på sängen eller i en lekhage eller rummet:)det mest naturliga och bra sättet för dem att få motion:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Anne.K
2014-10-28 15:00
#17

#15 jag kan bara hålla med #14 och #16 att hjul ska man inte ha.

Jag själv som uppfödare av gerbiler tycker man absolut inte ska ha hjul till gerbiler då det skadar mer än gör nytta. Och det skadar inte bara dom rent fysiskt utan det skadar dom även psykiskt. Ett hjul till gerbiler kan skapa ett stressbeteende och beroende hos gerbilen. Så jag rekommenderar att man rastar gerbiler på tex golvet och låter de få springa fritt antingen i rasthage eller om man har ett helt rum som är säkert. Detta är det bästa sättet att ge dom motion på. Hjul är ett stort Nej från min sida.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

The Animallovers!!!
2014-10-28 15:21
#18

Men ni som har samal lådor, kan ni inte visa bilder?:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Mirre395
2014-10-28 19:47
#19

#12 Det finns många träleksaker jag känner till som inte är stiftade, utan limmade med djurvänligt lim. Trä är jättebra för att deras tänder ska må bra:) Jag vet att detta kan vara upprörande, men jag vill bara säga att alla trähus inte är dåliga bara för att dem du känner till, är det:)

The Animallovers!!!
2014-10-28 21:00
#20

Ja jag ser många hus som är limmade:)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

Annons:
ks.gerbil
2014-10-29 10:19
#21

Trä är bra för gerbilens tänder, kartong inte ger samma gnagmotstånd så några trä hus o dylikt kan vara smart att ha. Det minskar ju även risken att de blir rastlösa och börjar gnaga på Samla-lådan. Att bygga egna saker är ju väldigt bra, då får man göra det som man vill och göra det gerbil säkert. Men det finns bra trä inredning man kan köpa som #19 och #20 säger

Gerbil-hemsidan hittar du R

Upp till toppen
Annons: