Annons:
Etikettburar-inredning
Läst 1746 ggr
ForeverEmma_
9/19/14, 7:21 PM

Starkare nät

Håller på att bryta ihop här för att jag är nu för jag är så trött på att min ena gerbil biter sönder det finmaskigt nätet hela tiden. Vet att jag har gjort ett tidigare inlägg om detta för typ 1 månad sen. Men vart kan man köpa ett stakare nät som inte har för stora hål i sig? Och vad för storlek kan man som Max ha på mellanrummen hålen på nätet?

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Annons:
Cochon
9/19/14, 10:38 PM
#1

Det funkar inte att ha ett grovt nät med för stora maskor och sedan lägga nätet dubbelt? :-) alltså så att där det är hål ligger det andra lagret för så att det blir "plus" i det undre lägrets hål/maskor?

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Anne.K
9/19/14, 10:59 PM
#2

antingen köper du såkallad fyrkantsnät (typ minknät?) med öglor som är max 1x1 cm stora.

Eller så köper du finmaskigt siktnät.

Båda varianterna är starka och hållbara och inget som går att bita igenom.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

ForeverEmma_
9/20/14, 8:35 AM
#3

Får åka runt till olika byggvaruhus hus titta vad dem har :)

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

ossilian
9/20/14, 8:55 AM
#4

Jula har galvaniserat småmaskigt hönsnät till ett bra pris. Minknät har jag bara hittat på Beijers och Byggmax.

ForeverEmma_
9/20/14, 8:59 AM
#5

Är svetsnät typ samma sak som minknät?

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

ForeverEmma_
9/20/14, 7:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Nu har jag löst mitt problem blev en sväng förbi Beijer och Bauhaus för att köpa svetsnät och trä till en ny ram. Men nu borde den lilla skiten inte bita sig igenom nätet.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Annons:
Tsunamis
9/23/14, 3:59 PM
#7

Har du nätet på utsidan? varför inte insidan? Så som du har det nu kommer de åt träkanten och kan gnaga sig ut på det viset.

MvH  Tsunamis

ForeverEmma_
9/23/14, 7:22 PM
#8

ja, har på utsidan. Vad menar du med insidan?🤔

Träkanten sitter på utsidan av själva samla lådan så dem kommer de inte alls åt :) Lägger upp en bild :)

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

ossilian
9/25/14, 7:11 PM
#9

Det där blev ju superbra! Vill dock lägga in en liten varning gällande Samla-lådor. Vi hade ett brödrapar i en och de lyckades en natt gnaga ut ett rejält hål i ena kortsidan av lådan. Att de inte rymde ut är ett fortsatt mysterium :)

ForeverEmma_
9/26/14, 4:46 PM
#10

#9 jo ja vet att dem kan tugga sig ur, ett skäl varför jag inte är så förtjust i samla lådorna. Men har på full jakt efter ett akvarium. Men samla lådan blev lösningen att köpa efter att mina gerbiler började visa att dem inte trivdes tillsammans längre, och ville inte ha den ena i en duna bur tillsammans med en ny kompis sen då jag tycker duna buren är för lite

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Tsunamis
9/29/14, 12:06 PM
#11

#8 Ja, nätet på insidan av träramen vs att ha den på utsidan av träramen. Men nu ser jag att träramen ligger utanför så det är ju inga problem då 🙂

MvH  Tsunamis

Upp till toppen
Annons: