Annons:
Etikettmat-utfodring
Läst 535 ggr
[VampireGirlElvira]1
9/18/14, 1:24 PM

Kan Gerbiler Äta Rat Complete?

Jag har en fundering gällande Rat Complete råttfoder. Jag har också kvar Vitakraft "pellets" råttfoder och Vitakraft Menu Vital råttfoder. Kan man ge det till sina gerbiler? Jag har myyyyycket mat kvar från mina råttor, och jag vet inte om jag ska slänga eller om jag ska behålla kvar det.

Annons:
Anne.K
9/18/14, 3:35 PM
#1

Råttfoder är ju anpassat för råttors näringbehov. Men du kan ju ge fodret om du blandar ut det så att det passar gerbiler bättre. Dock är det bra att vara medveten om att ifall man ger fel sorts foder som inte är ämnat för djurarten så kan djuren få eventuella bristsjukdomar vid långvarigt felutfodring. Men om du läser på vad gerbilens näringsbehov är så kan du enkelt blanda ut råttfodret så att det fungerar till gerbiler. Men enbart råttfodret skulle inte jag utfodra gerbilerna med iaf.

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[VampireGirlElvira]1
9/18/14, 6:03 PM
#2

Tack. :) Det är bra för mig att veta det för att jag vet annars inte vad jag skulle ha gjort mig av med råttmaten. Jag vill ju såklart inte riskera att mina gerbil honor inte får bristsjukdomar. Då är det bäst att jag gör mig av med råttmaten. Tack ännu en gång för tipset! ^_^

Ulrika Anna
9/20/14, 11:39 PM
#3

Om du har mycket mat kvar så är det ju synd att slänga. Om du inte använder det själv och blandar ut din hamsters mat med är ett tips att sälja eller skänka bort det istället. På råttor i fokus finns det säkert någon som blir glad över lite extra mat.

[VampireGirlElvira]1
9/21/14, 12:53 PM
#4

Jag har hunnit att slänga det tyvärr. :(

Upp till toppen
Annons: