Annons:
Etikettburar-inredning
Läst 2026 ggr
Wony
2014-09-17 19:30

CareFresh

Har någon härinne testat CareFresh som bottenströ? Har varit sugen på att testa, men vet inte om det är så bra som de säger… Några erfarenheter?

Annons:
Whippetgerbilen
2014-09-17 19:40
#1

Det är nog väldigt bra! Har aldrig testat men det ser ju bra ut! Det enda minuset är väl att det är väldigt dyrt…

Dogs is my world ♥

Wony
2014-09-17 20:02
#2

Jo precis, men hade eventuellt tänkt blanda ut med alspån, och då blir det inte riktigt lika dyrt. Särskilt om jag köper större mängder för då kan man ju få lite mängdrabatt.

Kanske behöver man inte heller byta ut bottenströet lika ofta?

kaptenanna
2014-09-17 20:27
#3

Jag använder enbart carefresh och det är det bästa jag testat! Jag blandar in carefresh "crinkles" till mina gerbiler för de tycker om att bädda med det och så ger det lite stabilitet till gångar. Jag tycker det håller sig fräscht länge, och även som dammallergiker så fungerar det bra för mig. Kommer inte byta mot nåt annat i första taget! :) Djuren verkar tycka om det med. Gerbilerna kan gräva omkring bäst de vill och det fungerar jättebra att bygga gångar i, till skillnad mot t.ex. alspån som bara rasar ihop. Mina hamstrar tycker om att gräva ner sig i det och sova och böka runt i det. :)

Wony
2014-09-17 20:29
#4

Aha! Då kan det alltså vara värt att testa. Just nu blandar jag, hälften alspån och hälften kutterspån då jag inte hade möjlighet att köpa nog med alspån… Men kanske ska testa ett paket.

hur tycker du att det håller sig fräscht om man jämför med t ex alspån eller kutterspån?

ForeverEmma_
2014-09-17 21:16
#5

Jag använder mig av carefresh blandat med alspån. Fungerar toppen! Dem får jätte fina gångar. Mina har lyckats en gång att få en gång över hela framsidan av akvariet som är 110cm lång.  

Det dammar lite, men man ser det mest om man har en plast bur som en samla låda. i akvariet märker man inte alls av att det dammar. (tror i alla fall att det är det som dammar lite, det kan även vara halmen min gerbiler får)

Och det håller sig fräscht lika bra som alpånet. Städar var 5 vecka mina burar och det är då man verkligen ser att det är dags att städa

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

kaptenanna
2014-09-17 21:18
#6

#4 Jag skulle säga att det håller sig fräscht mycket längre än kutterspån. Jämför man med alspån skulle jag nog säga att det är likvärdigt i fräschhet. Dock skulle jag säga att en påse Carefresh räcker längre än den största påsen alspån, då Carefresh är så pass packat. Det går även smidigare att förvara fyrkantiga packade paket än stora säckar. :)

Annons:
Wony
2014-09-17 21:21
#7

#5 Hur mycket har du i av varje?

#6 Jag har ju en del kutterspån hemma, så kommer nog fortsätta blanda ut tills det är slut, men tror jag ska beställa hem i alla fall en liten förpackning CareFresh och se hur det funkar. Kommer ju i en del roliga färger också, om man vill piffa till det :P

ForeverEmma_
2014-09-17 21:21
#8

Kan även tillägga att den största påsen av carefresh och den största påsen av alspån räcker för mig till 3 städningar. Så lite över 3månader har man spån om man vara har en bur att städa xD

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

ulrikame
2014-09-19 18:42
#9

jag testade att blanda care fresh med kutterspån och det enda mina gerbiler gjorde var att tugga sönder det så bättre gångar blev det inte för mina …

Upp till toppen
Annons: