Annons:
Etikettburar-inredning
Läst 554 ggr
ulrikame
2014-08-23 19:50

rengöring av flaska

kom på en sak som jag ska testa…

är skitfeg att använda rengöringsmedel när jag rengör vattenflaskan då jag är orolig för att det ska finnas medel kvar…..

så för tillfället sköljer jag ur flaskan noga varje gång jag byter vatten (typ en gång per dag ) och efter ett tag så köper jag en ny då jag inte tycker de är speciellt dyra…. men nu har jag kommit på att timjan te är ju bakteriedödande så det ska jag testa att använda som rengöringsmedel nästa gång :D

blir det rester av det kvar i flaskan så gör det ju inget heller :D

Annons:
VildaVittra
2014-08-23 19:59
#1

Inom hönseriet så lägger vi vitlöksklyftor i vattnet, men jag vet inte hur gerbiler reagerar på det.

Men annars finns det desinfekterande medel där det inte gör något om du misslyckas att skölja ur det helt (i alla fall är de ofarliga för människor).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

ulrikame
2014-08-23 20:06
#2

ok.

jag brukar använda timjan te att rengöra sår på både mig och mina föräldrars katt och jag dricker det när jag har ont i halsen. har funkat kanonbra :D

ForeverEmma_
2014-08-23 22:01
#3

Vitlök kan gerbiler reagera på och tycka det inte är gott. Men jag sköljer ut min vatten flaska varje morgon när jag byter vatten och sen om jag ska byta ut en så låter jag den gamla åka i diskmaskinen

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

moawi
2014-08-24 16:29
#4

Det finns ju annars flaskborste att köpa på t.ex. Zooplus :) Det är två borstar på samma "pinne", en större till rengöring av själva flaskan och en mindre till pipen.

Men timjante ska säkert funka fint det också.

#3 Oj, kan du köra flaskorna i maskin? Min mamma gjorde det en gång, den blev alldeles bubblig, liksom uttöjd, så jag kunde inte använda den mer.

ForeverEmma_
2014-08-24 20:12
#5

#4 Nää, mina har inte blivit så. Dem är helt normala

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Ikajo
2014-08-25 19:33
#6

Pröva att använda bakpulver. Då får du nog bort det mesta utan att du får problem efteråt. Ha i vatten och lite bakpulver. Låt det "brusa", skölj ur. Man kan använda bakpulver till en hel del och det är miljövänligt.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Annons:
ulrikame
2014-08-25 20:01
#7

#6 och det borde inte vara nåt farligt för de att få i sig om man inte får bort allt??

Ikajo
2014-08-25 20:09
#8

Om du dricker ett glas med bikarbonat (vilket bakpulver är) så är det enda som händer att du blir bubblig och får spänd mage. Och då bara om det inte har bubblat klart. (Vissa orala vacciner innehåller bikarbonat.) Det är som sagt miljövänligt och tar bort kalk bland annat. Dessutom är det lätt att få bort. Så jag skulle tro att det inte är någon fara. Du kan ju googla på bikarbonat. Men eftersom vi äter det rätt ofta kan du räkna med att det inte är farligt att konsumera.

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Ikajo
2014-08-25 20:10
#9

//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här

Wony
2014-09-10 16:05
#10

Jag brukar skölja ur med vatten vid varje byte och 2-4 gånger i månaden diska ur med lite handdiskmedel och skölja länge och väl. Men tror att bikarbonat kan vara bra om man är osäker på om man får bort allt eller inte.

Upp till toppen
Annons: