Annons:
Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 340 ggr
Mikeuy
7/30/14, 9:50 AM

Sjuk gerbil! Tabort?

Hej! Jag har haft mina två hjärtisar i drygt 2 år, men totalt är det 3 år gamla. 

När jag kom hem idag så såg vi att den ena (Kaya) blöder rejält från örat. Vad jag tycker så ser det ut som något tumör liknande. Örat har i alla fall klibbat ihop, blivit en knöl och det märks att hon har ont.  Så jag har insett att det är nog dags för henne att somna in. Visst tar man bort dem hos en veterinär och vad kostar det ungefär? Något tips? 

Den andra (Vera) har sedan vi kommit hem varit trött och inte lika pigg. Kan det bero på att hon märker att systern är sjuk? Eller är hon mer troligt sjuk eller sörjer?  

Tacksam för snabbt svar!

Annons:
Mikeuy
7/30/14, 9:53 AM
#1

Eller kan det vara öron inflammation, även om det blöder? :( Hjälp

linn8
7/30/14, 11:21 AM
#2

Jag har inte så stor erfarenhet av öroninflammation eftersom att inga av mina djur har haft det så jag vet inte. Men att den andra gerbilen blir trött brukar de vara när den andra är sjuk eller borta. Så har alla mina gerbiler reagerat när burkompisen inte är sig själv.

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Mikeuy
7/30/14, 4:27 PM
#3

Aha okej! Tack. Om jag tar bort den ena, är det lika bra om jag tar bort den trötta/ledsna gerbilen också? 

Vill ju inte ha kvar en som inte mår bra liksom..

panini
7/30/14, 6:27 PM
#4

Du behöver absolut inte ta bort kompisen. Det brukar gå någon dag/ någon vecka innan de har fattat att kompisen inte kommer tillbaka och bli sig själva igen :)

Upp till toppen
Annons: