Annons:
Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 319 ggr
[moapetrova]
2014-04-17 11:01

Varför har du just gerbil?

Hejsan, ska göra en liten undersökning om Guldhamster, dvärghamster och gerbil. Jag vill veta varför man har dess fantastiska djur. Men till frågan, varför har just du gerbil?

Annons:
[moapetrova]
2014-04-17 11:07
#1

Blev fel där, menade varför du just har gerbiler.

lollynonna
2014-04-17 11:16
#2

därfför att gerbiler är ett socialt och roligt djur.de vill alltid vara med,och gillar att sitta på mina axlar.de är roliga att se på,och de är jättetrevliga!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

[Mina11]
2014-04-17 11:29
#3

Jag har gerbiler för att jag fick ta över dem från min kompis som hade tröttnat och tänkte sälja dem på blocket men frågade om jag ville få dem av henne och jag tyckte det var bättre att jag som kände dem fick ta hand om dem istället för någon okänd. Jag ville även ha gerbiler för att de är fina, sociala, roliga och gulliga.

ForeverEmma_
2014-04-17 11:39
#4

Dels har jag alltid velat haft ett husdjur men inte kunant då min pappa är allergisk mot de flesta pälsdjuren. Men sen en dag så åkte jag hem till min kompis som hade gerbiler och det var första gången jag ens träffade och fick höra talas om dessa djur. Men sen runt september/oktober 2013 berättade jag för min mamma om gerbiler och på nått sätt kom vi inte att jag ville skaffa dem. Och så kollade jag upp en massa fakta om dem och sen så var dem ju allergivänliga och sen i november köpte jag mina första två sötnos. Och nu är jag helt såld på dem.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Whippetgerbilen
2014-04-17 12:13
#5

För dom är ett spännande och ett roligt djur! :) Och det är roligt med alla olika personligheterna ♥

Dogs is my world ♥

GerbilHund
2014-04-17 15:35
#6

Jag köpte mina gerbiler för att gerbiler är nyfikna, pigga, söta, gillar att klättra på mig och intressanta att kolla på.

Annons:
tindra8899
2014-04-18 10:41
#7

För att gerbiler är ett av de mest fantastiska djur som finns enligt mig, de är sociala, pigga, nyfikna, roliga, söta.

Jag har haft dväghamstrar innan jag skaffade gerbiler, men jag anser att gerbiler är ett djur som passar mig bättre😉

HjärtaVila i frid Vanilj & MollyHjärta

ulrikame
2014-04-18 13:41
#8

då mina systerdöttrar skaffade gerbiler så insåg jag att jag skulle kunna ha såna också :).

så jag läste på om de och blev mer och mer säker på att de skulle kunna passa mig.

ska jag ha ett husdjur i bur så vill jag ha så stort som möjligt åt de. då jag bor i lgh så skulle det inte funka med marsvin eller tamråttor då jag skulle vilja ha stora ytor åt de. så då jag läste att man kunde ha gerbiler i akvarium och så stort som möjligt så bestämde jag mig för att  gerbiler skulle funka jättebra :)..

har ett akvarium på 325 L och de verkar trivas riktigt bra där. :). har inte ångrat mig en gång att jag skaffat de :)… de är härliga djurf och roliga att titta på :)

[moapetrova]
2014-04-20 19:15
#9

Tack för alla svar! =)

Upp till toppen
Annons: