Annons:
Etikettburar-inredning
Läst 3099 ggr
ellinorpalmer
5/15/07, 10:51 PM

Trähus och leksaker?

Vart köper man trähus och trä"leksaker" ? Jag har tittat i djuraffären men inte hittat ngt, ska ringa till grannstaden och höra om de har sådanna där. Har ni köpt era träsker  i djuraffär eller internet, lr vad har ni fått dem ifrån?

Annons:
Embla_
5/15/07, 11:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag har köpt ett stort marsvinshus i trä på djuraffären. Sen har jag en icke uppskattad tunnel/rör i trä med hål i.

Resten har jag byggt själv - det är mkt billigare och enklare! =)

EmmaG
5/16/07, 1:32 PM
#2

Trixie har mkt trevligt på sin hemsida! Men säljer bara till djuraffärer, så skriv ut de produkter du fastnar för & be din djuraffär beställa hem. Men be om pris först, så att det inte blir för dyrt ;-)
http://www.trixie.de/

Vill du beställa online annars så finns ju tex www.brommazoomarknad.se
www.zooshop.se
www.zoosajten.se

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Zaphira
5/20/07, 1:35 PM
#3

Vi köpte vårt trähus i djuraffären. På Djur Magazinet i Kristianstad. Dom har en hel del träsaker till små älsklingar :)

dreamiz
5/20/07, 10:43 PM
#4

Jag har köpt i zooaffärer. Brukar gå till zooaffärer när jag är i nån annan stad för att se om jag kan hitta nåt nytt.

ellinorpalmer
5/22/07, 9:09 PM
#5

#1 Har du några förslag på hur man kan bygga själv? =) Är det farligt om man spikar? Om de skulle gnagna in till spiken?

Embla_
5/23/07, 12:21 AM
#6

Helst kan man väl använda lim… tror jag. Sånt som inte är farligt såklart :)

Det stora marsvinshuset vi köpte på affären hade både lim och spikar i sig, men spikarna kom fram såsmåningom - hade jag inte upptäckt det hade det kunnat gå illa :O Spikarna stack nämligen ut 1-2 cm minst (vilket är mkt om man jämför med hålet dom hade gnagt var ca 5 cm…

Så helst lim!

Annons:
tjiggit
5/23/07, 2:01 PM
#7

Jag har köpt mina leksaker i djuraffärer. Använd casco trälim om du skall fixa egna leksaker. Det är giftfritt.

ellinorpalmer
5/28/07, 11:14 AM
#8

Tack så mycket för svaren! Ska åka till grannstaden och titta på deras trähus och liknande!

dreamiz
5/29/07, 9:00 PM
#9

Om man har spikar får man ju se till att inget sticker ut. Det har hänt att jag fått slänga hus eller annat när de gnagt så spikarna sticker ut (o det ej håller ihop om jag tar bort dom.)

Hampus-Molle-Emil
5/30/07, 7:56 PM
#10

Villka affärer har du tittat i? Det finns i stort sätt i alla djuraffärer. Även vissa mataffärer har det vid djuravdelningen. Men sedan finns det ju att bistella via internett också.

ellinorpalmer
6/7/07, 7:38 PM
#11

Nu har djuramgazinet kommit till stan, idag öppnade dem, där hittade jag sådanna hus jag ville ha :D

EmmaG
6/7/07, 8:43 PM
#12

#11 Så bra! =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

soetare
6/13/07, 1:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Här har jag några bilder på mina trähus och såntGlad
Dem kan man köpa på nästan alla djuraffärer, förutom den stora klätterställningen, den får man beställa i en djuraffär(om den inte finns)

<3<3<3

Annons:
soetare
6/13/07, 1:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

här kommer en tillSkrattande

<3<3<3

soetare
6/13/07, 1:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

och så den sista (en liten mindre version)Räcka ut tungan

<3<3<3

L8sson
7/30/07, 1:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

jag byggde mitt för jag hittade ett sönder ätet hus i botten av buren när vi fick våra gerbiler

på bilden är huset jag har byggt

Upp till toppen
Annons: